Zobrazit minimální záznam

Abstraktní expresionismus a Raymond Roussel v poezii Johna Ashberyho
dc.contributor.advisorQuinn, Justin
dc.creatorPeková, Olga
dc.date.accessioned2017-04-27T18:49:13Z
dc.date.available2017-04-27T18:49:13Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37723
dc.description.abstractAbstraktní expresionismus a Raymond Roussel v poezii Johna Ashberyho John Ashbery jako vzorový příklad postmoderního autora zahrnuje do své tvorby řadu vlivů. Ty tvoří nedílnou součást pochopení a ocenění jeho poezie, ale také říkají mnoho o Ashberyho přístupu k literárnímu kánonu, přesněji řečeno jsou důkazem jeho zaujetí pro avantgardu a okrajové, nedoceněné či neortodoxní autory. Dva z těchto vlivů byly v práci podrobeny bližšímu zkoumání. Za prvé je to tvorba abstraktních expresionistů druhé generace, kteří byli během padesátých let minulého století úzce spjatí s prostředím takzvané "newyorské školy", jejímž významným zástupcem se Ashbery stal. Za druhé je to francouzský protosurrealista Raymond Roussel. Práce srovnává několik rysů Ashberyho poetiky s odpovídajícími rysy technik těchto dvou inspiračních zdrojů, aby tak přiblížila postupy a ideje skryté pod povrchem Ashberyho neotřelého stylu. Abstraktní expresionisté byli vybráni se zřetelem na Ashberyho dlouholeté působení jako kritika výtvarného umění a na již zmíněnou skutečnost, že spolu s ním sdíleli prostředí newyorské školy. Srovnání, které vychází z článku Charlese Altieriho "John Ashbery and the Challenge of Postmodernism in the Visual Arts", vyděluje dvě paralely mezi možnostmi jazykového a vizuálního materiálu: způsob zacházení s jazykem,...cs_CZ
dc.description.abstractExpressionism and Raymond Roussel in the Poetry of John Ashbery John Ashbery is the epitome of the postmodern poet and he reflects in his writings a variety of influences. These are an inherent part of the understanding and appreciation of his poetry but also informative about his attitude to the literary canon: more precisely, they are testimonies of his attraction to avant-gardes and minor and marginal authors. Two representatives of these have been selected for detailed comparison. The first is the second generation of Abstract Expressionists associated with the 1950s New York School of poetry of which Ashbery became a prominent member. The second is the French obscure proto- surrealist Raymond Roussel. The thesis compares several formal aspects of Ashbery's poetry with their respective techniques with a view to elucidate the workings and attitudes behind Ashbery's singular style. Abstract Expressionists were chosen due to Ashbery's long engagement with visual arts criticism and the already-mentioned fact of their shared milieu of the New York School. The comparison, based on Charles Altieri's 1988 article "John Ashbery and the Challenge of Postmodernism in the Visual Arts," distinguishes two main parallels between the visual and linguistic material: a treatment of language similar to collaging...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectJohn Ashberycs_CZ
dc.subjectabstraktní expresionismuscs_CZ
dc.subjectRaymond Rousselcs_CZ
dc.subjectpoeziecs_CZ
dc.subjectavantgardycs_CZ
dc.subjectJohn Ashberyen_US
dc.subjectAbstract Expressionismen_US
dc.subjectRaymond Rousselen_US
dc.subjectpoetryen_US
dc.subjectavant-gardesen_US
dc.titleAbstract expressionism and Raymond Roussel in the poetry of John Ashberyen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-02-15
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId97526
dc.title.translatedAbstraktní expresionismus a Raymond Roussel v poezii Johna Ashberyhocs_CZ
dc.contributor.refereeArmand, Louis
dc.identifier.aleph001289093
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAbstraktní expresionismus a Raymond Roussel v poezii Johna Ashberyho John Ashbery jako vzorový příklad postmoderního autora zahrnuje do své tvorby řadu vlivů. Ty tvoří nedílnou součást pochopení a ocenění jeho poezie, ale také říkají mnoho o Ashberyho přístupu k literárnímu kánonu, přesněji řečeno jsou důkazem jeho zaujetí pro avantgardu a okrajové, nedoceněné či neortodoxní autory. Dva z těchto vlivů byly v práci podrobeny bližšímu zkoumání. Za prvé je to tvorba abstraktních expresionistů druhé generace, kteří byli během padesátých let minulého století úzce spjatí s prostředím takzvané "newyorské školy", jejímž významným zástupcem se Ashbery stal. Za druhé je to francouzský protosurrealista Raymond Roussel. Práce srovnává několik rysů Ashberyho poetiky s odpovídajícími rysy technik těchto dvou inspiračních zdrojů, aby tak přiblížila postupy a ideje skryté pod povrchem Ashberyho neotřelého stylu. Abstraktní expresionisté byli vybráni se zřetelem na Ashberyho dlouholeté působení jako kritika výtvarného umění a na již zmíněnou skutečnost, že spolu s ním sdíleli prostředí newyorské školy. Srovnání, které vychází z článku Charlese Altieriho "John Ashbery and the Challenge of Postmodernism in the Visual Arts", vyděluje dvě paralely mezi možnostmi jazykového a vizuálního materiálu: způsob zacházení s jazykem,...cs_CZ
uk.abstract.enExpressionism and Raymond Roussel in the Poetry of John Ashbery John Ashbery is the epitome of the postmodern poet and he reflects in his writings a variety of influences. These are an inherent part of the understanding and appreciation of his poetry but also informative about his attitude to the literary canon: more precisely, they are testimonies of his attraction to avant-gardes and minor and marginal authors. Two representatives of these have been selected for detailed comparison. The first is the second generation of Abstract Expressionists associated with the 1950s New York School of poetry of which Ashbery became a prominent member. The second is the French obscure proto- surrealist Raymond Roussel. The thesis compares several formal aspects of Ashbery's poetry with their respective techniques with a view to elucidate the workings and attitudes behind Ashbery's singular style. Abstract Expressionists were chosen due to Ashbery's long engagement with visual arts criticism and the already-mentioned fact of their shared milieu of the New York School. The comparison, based on Charles Altieri's 1988 article "John Ashbery and the Challenge of Postmodernism in the Visual Arts," distinguishes two main parallels between the visual and linguistic material: a treatment of language similar to collaging...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990012890930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV