Vzděláváním k integraci - specifika role veřejných knihoven
Education towards integration - the case of public libraries
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37328Identifiers
Study Information System: 92384
Collections
- Kvalifikační práce [23729]
Author
Advisor
Referee
Froněk, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
15. 2. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Integrace, vzdělávání, celoživotní učení, imigrace, adaptace, veřejné knihovny, multikulturní službyKeywords (English)
Integration, education, lifelong learning, immigration, adaptation, public libraries, multicultural servicesTato práce si klade za cíl popsat vztah mezi integrací a vzděláváním z pohledu migrujícího jedince, který se ocitá v nové kultuře. V první části skrze popis zkušenostního učení se, které představuje prostředek k pochopení kulturních specifik v nové společnosti, představím téma cílené edukace migrantských minorit. Vymezením potřeb, které jsou identifikovány jako klíčové v procesu adaptace, se zaměřím na takovou podobu vzdělávání, která aktivně podporuje začlenění jedince do společnosti, a tím usnadňuje adaptační proces. Mým cílem je představit, nakolik kulturní učení otevírá možnosti ovlivnění integračního procesu edukačním působením. Druhá část práce je pak věnována evropského projektu Knihovny pro všechny, který si kladl za cíl podpořit proměnu knihoven v multikulturní instituce. Představím jeho vizi, strategii implementace a následně evaluaci aktivit v českém prostředí. Mým záměrem je nastínit aktuální trend v práci s migranty a proměnu knihovních služeb v návaznosti na kulturní rozmanitost společnosti.
Recognizing the actuality of diverse society we live in, my thesis aims to describe the relation between integration of migrants and education. Firstly I am trying to describe the learning from everyday life that occurs in new social context for a newcoming migrant. Based on this notion I evaluate the possibility of intentional education that could ease and support adaptation process. I try to identify core needs and themes that educational activities should comprehend to fulfil the desired form of education. Later I am questioning to which extent is possible to influence an integration process by educational action. Second part of the thesis is dedicated to a European project called Libraries for All which was aimed to promote upgrade of multicultural services in local public libraries. My aim is to present the current trend in librarianship and migrant work within culturally diverse societies.