Zobrazit minimální záznam

The persuative power of the yellow press: Could the Czech and Slovak yellow press has influenced the resulta of the Czech and Slovak Idol?
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorŠťastný, Michal
dc.date.accessioned2021-03-25T09:23:03Z
dc.date.available2021-03-25T09:23:03Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37250
dc.description.abstractInformation on the marketability of the yellow press or tabloid media reveal that the yellow press is the strongest type of printed periodical media. It is therefore clear that this media have a big impact. My thesis seeks to evaluate the persuasive power of the media regarding the opinions of customers and consumers. To substantiate or refute claims that the tabloid media has persuasive power, I chose StarDance IV as a case study. Audience of this competition send their votes to support the dance couples performing during the contest stage. In a world with no yellow press, the basic television audience of this show would appreciate each performance strictly for what it is, and with their own non professionnal criterias: an esthetic and emotional judgement of people they only know through what the program choses to show of them. With yellow press, the audience is offered to judge these people according to new information that yellow press can chose to reveal and broadcast to improve or damage the popularity of individuals. The paper asks whether, when this happened, the dance couple could end the contest due to the negative coverage in the media. Interest on this media is explained by classical psychoanalysis and its concept of the conflict of three components of personality, as defined by Sigmund...en_US
dc.description.abstractÚdaje o prodejnosti bulvárnho tisku prozrazují, že bulvární tisk je nejsilnějším typem tištěných periodických médií. Je proto zřejmé, že tato média mají také velký vliv. Má bakalářská práce se snaží zjistit, zda mají tato média persuasivní sílu v otázce mínění jejich odběratelů a konzumentů. K doložení či vyvrácení tvrzení, že bulvární média mají tuto persuasivní sílu, jsem zvolil případovou studii StarDance IV. Diváci této soutěže zasílají své hlasy tanečním dvojicím, které se v průběhu soutěžního večera představí. Ve světě bez bulvárních médií by se běžní diváci hodnotili každé vystoupení a pár pouze podle svých vlastních neodborných kritérií: estetických a emocionálních hodnocení osobostí, které znají pouze tak, jak je prezentuje daná televizní show. Pod vlivem bulváru se divákům nabízí hodnotit páry podle nových informací právě z těchto médií. Tyto informace mohou osobnostem škodit či přilepšovat. Práce se dotazuje, zda právě zabarvení referování v bulvárních médiích mohlo mít na pořadí párů vliv. Zájem o bulvár je vysvětlen pomocí klasické psychoanalýzy, konfliktů tří složek osobnosti, jak je definoval Sigmund Freud. Mediální rozměr psychoanalýzy dodává náhled Jana Sterna, díky kterému se daří také popsat vliv médií v pojetí matky.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectYellow pressen_US
dc.subjectPenny Pressen_US
dc.subjectpersuative poweren_US
dc.subjectStarDanceen_US
dc.subjectaudienceen_US
dc.subjectpsychoanalisisen_US
dc.subjectmanipulationen_US
dc.subjectFreuden_US
dc.subjectSternen_US
dc.subjectBulvární tiskcs_CZ
dc.subjectbulvárcs_CZ
dc.subjectpersuasivní sílacs_CZ
dc.subjectStarDancecs_CZ
dc.subjectpublikumcs_CZ
dc.subjectpsychoanalýzacs_CZ
dc.subjectmanipulacecs_CZ
dc.subjectFreudcs_CZ
dc.subjectSterncs_CZ
dc.titlePersuazivní síla bulváru: Mohla bulvární média ovlivnit pořadí soutěže StarDance IV...když hvězdy tančí?cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-17
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId109773
dc.title.translatedThe persuative power of the yellow press: Could the Czech and Slovak yellow press has influenced the resulta of the Czech and Slovak Idol?en_US
dc.contributor.refereeHronová, Tereza
dc.identifier.aleph001391719
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csÚdaje o prodejnosti bulvárnho tisku prozrazují, že bulvární tisk je nejsilnějším typem tištěných periodických médií. Je proto zřejmé, že tato média mají také velký vliv. Má bakalářská práce se snaží zjistit, zda mají tato média persuasivní sílu v otázce mínění jejich odběratelů a konzumentů. K doložení či vyvrácení tvrzení, že bulvární média mají tuto persuasivní sílu, jsem zvolil případovou studii StarDance IV. Diváci této soutěže zasílají své hlasy tanečním dvojicím, které se v průběhu soutěžního večera představí. Ve světě bez bulvárních médií by se běžní diváci hodnotili každé vystoupení a pár pouze podle svých vlastních neodborných kritérií: estetických a emocionálních hodnocení osobostí, které znají pouze tak, jak je prezentuje daná televizní show. Pod vlivem bulváru se divákům nabízí hodnotit páry podle nových informací právě z těchto médií. Tyto informace mohou osobnostem škodit či přilepšovat. Práce se dotazuje, zda právě zabarvení referování v bulvárních médiích mohlo mít na pořadí párů vliv. Zájem o bulvár je vysvětlen pomocí klasické psychoanalýzy, konfliktů tří složek osobnosti, jak je definoval Sigmund Freud. Mediální rozměr psychoanalýzy dodává náhled Jana Sterna, díky kterému se daří také popsat vliv médií v pojetí matky.cs_CZ
uk.abstract.enInformation on the marketability of the yellow press or tabloid media reveal that the yellow press is the strongest type of printed periodical media. It is therefore clear that this media have a big impact. My thesis seeks to evaluate the persuasive power of the media regarding the opinions of customers and consumers. To substantiate or refute claims that the tabloid media has persuasive power, I chose StarDance IV as a case study. Audience of this competition send their votes to support the dance couples performing during the contest stage. In a world with no yellow press, the basic television audience of this show would appreciate each performance strictly for what it is, and with their own non professionnal criterias: an esthetic and emotional judgement of people they only know through what the program choses to show of them. With yellow press, the audience is offered to judge these people according to new information that yellow press can chose to reveal and broadcast to improve or damage the popularity of individuals. The paper asks whether, when this happened, the dance couple could end the contest due to the negative coverage in the media. Interest on this media is explained by classical psychoanalysis and its concept of the conflict of three components of personality, as defined by Sigmund...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.code3
dc.contributor.consultantŠoltys, Otakar
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990013917190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV