Analýza kanibalizace uvnitř brandu v závislosti na promočních mechanikách
Analysis of brand internal cannibalization due to promo mechanics
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37140Identifiers
Study Information System: 66045
CU Caralogue: 990013701270106986
Collections
- Kvalifikační práce [11339]
Author
Advisor
Referee
Dvořák, Marek
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Mathematics
Department
Department of Probability and Mathematical Statistics
Date of defense
20. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
promoce, kanibalizace, uplift, rychloobrátkové zbožíKeywords (English)
promotion, cannibalization, uplift, fast moving consumer goodsCílem této práce je porovnat různé promoční mechaniky s ohledem na jejich chování vůči stejnému nepromovanému produktu či skupině produktů (kanibalizace). Druhou sledovanou veličinou je navýšení objemu prodeje v promočních týdnech oproti situaci, kdyby v nich promoční mechanika neprobíhala (uplift). Analýza je prováděna na datech získaných z prodeje sušenek z let 2007 a 2008. Ta uvádějí objemy prodeje v jednotlivých týdnech a obchodních řetězcích rozdělených podle užité promoční mechaniky (Bonus Pack, Limitovaná edice, Multipack, Upsize, sleva z ceny produktu, popřípadě bez mechaniky) a odhadovaný objem zboží, které by se prodalo, kdyby v daném týdnu neprobíhala žádná promoce (baseline). S daty byla zároveň poskytnuta produktová hierarchie. Produkty jsou rozděleny do segmentů podle charakteru zboží. Chování jednotlivých promočních mechanik je studováno právě na těchto segmentech. Dále je analyzována kanibalizace výrobků podle cenové kategorie a podle objemů prodeje. Výsledky analýzy budou sloužit jako podklad pro určení budoucí promoční strategie. Závěr práce je věnován aproximaci distribučních funkcí kanibalizace a upliftu a vzájemnému vztahu těchto veličin.
The aim of this thesis is to compare various promo mechanics taking into consideration their behaviour to the same non-promo product or a group of products (cannibalization). The sales volume increase in promo weeks compared to non-promo weeks is the second studied quantity (uplift). The analysis is calculated on the data acquired from the sales of biscuits in 2007 and 2008. The data show sales volumes in separate weeks and markets divided by applied promo mechanics (Bonus Pack, Limited edition, Multipack, Upsize, Temporary price reduction or without promo mechanics) and estimated sale volume that would be sold without promo mechanics (baseline). Products are sorted into categories according to the product properties, price and sales volume in non-promo weeks. The promo mechanics' behaviour is studied on these categories. The results of the analysis will be used as a base for future promotion strategy. The end of this thesis deals with approximation of the distribution function of cannibalization and uplift and reciprocal relation of these quantities.