Alberta Infant Motor Scale - Motorický vývoj dítěte do jednoho roku
Alberta Infant Motor Scale - Motor Development of Infant from Birth to One Year
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37113Collections
- Kvalifikační práce [3505]
Author
Advisor
Referee
Nováková, Olga
Faculty / Institute
First Faculty of Medicine
Discipline
Occupational therapy
Department
Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine and General University Hospital
Date of defense
28. 1. 2011
Publisher
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
AIMS, Alberta Infant Motor Scale, ergoterapie, motorický vývoj, hodnocení motoriky, kojenec, Bobath koncept
Keywords (English)
AIMS, Alberta Infant Motor Scale, occupational therapy, motor development, motor assessment, infant, Bobath concept
bakalářské práce: Cíle - Cílem této práce je představit kanadský standardizovaný test - Alberta Infant Motor Scale (AIMS) odborné veřejnosti. Test hodnotí motorický vývoj dětí od narození do osmnáctého měsíce věku. Teoretická část - V této části shrnuji potřebu standardizovaného hodnocení pro ergoterapeuty a význam včasné intervence u dětí do jednoho roku života. Další kapitola pojednává o psychomotorickém vývoji novorozence a kojence. Hlavní část je věnována informacím o testu AIMS. Poslední část poskytuje přehled metod používaných v dětské ergoterapii. Praktická část - Vyzkoušela test AIMS v praxi a formu kazuistiky předkládám výsledky testování a praktické návrhy ergoterapeutické intervence.
Summary: Goals - The purpose of this work is to introduce the Canadian standardized assessment - Alberta Infant Motor Scale (AIMS) to specialists. The test evaluate motor development of infants from birth to the eighteen months of age. Theoretical part - In this part I have summarized the need of standardized assessment for occupational therapists and the importance of early intervention for infants to one year age. The next chapter is about psychomotor development of newborn and infant. The main part is devoted to informations about the assessment AIMS. The last part is dealt with an overview of methods used in the pediatric occupational therapy. Practical part - I used AIMS assessment in practice and then in the form of case study, I have put the results of my testing with practical proposals for occupational therapy intervention.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Hodnocení hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku
Defence status: DEFENDEDKuběnová, Jana (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2014)Date of defense: 5. 5. 2014Název diplomové práce: Hodnocení hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku Vymezení problému: Pohybová aktivita a sport jsou v dnešní době vysoce diskutovanými tématy. Pohybová činnost pozitivně ovlivňuje ... -
Vliv tříměsíčního tréninku na motoriku hokejistů předškolního věku
Defence status: DEFENDEDKopalová, Magdaléna (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2012)Date of defense: 17. 5. 2012Souhrn Název: Vliv tříměsíčního tréninku na motoriku hokejistů předškolního věku Cíle: Cílem této diplomové práce je shrnout poznatky o motorice dětí předškolního věku. Dále také najít vhodné testovací metody, pomocí nich ... -
Vhodné pohybové aktivity u dětí předškolního věku
Defence status: DEFENDEDElsnicová, Kamila (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Date of defense: 8. 1. 2018NÁZEV Vhodné pohybové aktivity u dětí předškolního věku AUTOR Kamila Elsnicová KATEDRA Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE Mgr. Eva Nechlebová, Ph.D. ABSTRAKT Bakalářská práce pojednává o vhodných pohybových aktivitách u dětí ...