Zobrazit minimální záznam

Air quality in schools
dc.contributor.advisorBraniš, Martin
dc.creatorHromádka, Jiří
dc.date.accessioned2020-07-07T17:49:55Z
dc.date.available2020-07-07T17:49:55Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36781
dc.description.abstractV poslední dekádě je publikováno stále více studií týkajících se kvality vnitřního prostředí. Ukazují na zvýšené koncentrace aerosolových částic a problémy spojené se špatnou ventilací, které mohou citlivým jedincům způsobovat zdravotní problémy. Jednou z rizikových skupin jsou rovněž děti, které mimo domov tráví velké množství času ve škole, tudíž kvalita ovzduší ve školách je problémem, který zasluhuje pozornost. Tato práce se věnuje literární rešerši odborných studií s touto tematikou, snaží se zachytit hlavní faktory ovlivňující kvalitu vnitřního prostředí, přičemž je kladen důraz zejména na koncentraci aerosolových částic a oxidu uhličitého. Z faktorů prostředí byly vybrány následující: stáří školní budovy, její umístění, roční období, počet žáků a jejich aktivita, pokrytí podlahy a míra ventilace. Ověření těchto předpokladů se věnovalo pilotní měření, ve kterém byla měřena koncentrace PM10 a CO2, teploty a relativní vlhkosti ve třech třídách v rámci FZŠ Otokara Chlupa v Praze. Byla prokázána zvýšená koncentrace aerosolových částic při zvýšené aktivitě dětí, dále pak, že snížená ventilace vede ke zvýšení koncentrace CO2. Také se ukázala malá provázanost koncentrací PM10 uvnitř a venku. Pro lepší pochopení celé problematiky je potřeba provést další měření.cs_CZ
dc.description.abstractA lot of scientific articles were published about the indoor air quality during the last decade. It is proven that high concentrations of particulate matter and problems connected with poor ventilation conditions can cause health effects to people who are sensitive to them. Children are one of the groups at risk. They spend a lot of time at home and also at school, so the air quality at schools is an important issue. This work contains a review of scientific papers concerning this issue. It discusses the factors influencing indoor air quality, mainly concentration of particulate matter and carbon dioxide. Other factors were also chosen: the age of the school building and its location, the seasonality, the number and level of activity of pupils, floor carpeting and the amount of air circulation in the classrooms. The preliminary study tries to prove these theories. The concentration of PM10 and CO2, the temperature and the relative humidity were measured in three classrooms at one primary school in Prague. The results show that higher concentration of particulate matter is correlated with higher level of activity of pupils. Also poor ventilation leads to the higher concentration of carbon dioxide and poor air quality. It was proven that there is a minimal correlation between indoor and outdoor...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectškolycs_CZ
dc.subjectkvalita ovzdušícs_CZ
dc.subjectaerosolcs_CZ
dc.subjectexpozicecs_CZ
dc.subjectoxid uhličitýcs_CZ
dc.subjectschoolsen_US
dc.subjectair qualityen_US
dc.subjectaerosolen_US
dc.subjectexposureen_US
dc.subjectcarbon dioxideen_US
dc.titleKvalita ovzduší ve školáchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-13
dc.description.departmentÚstav pro životní prostředícs_CZ
dc.description.departmentInstitute for Environmental Studiesen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId95842
dc.title.translatedAir quality in schoolsen_US
dc.contributor.refereeHůnová, Iva
dc.identifier.aleph001370710
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnvironmental Protectionen_US
thesis.degree.disciplineOchrana životního prostředícs_CZ
thesis.degree.programEcology and Environmental Protectionen_US
thesis.degree.programEkologie a ochrana prostředícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Ústav pro životní prostředícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Institute for Environmental Studiesen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csOchrana životního prostředícs_CZ
uk.degree-discipline.enEnvironmental Protectionen_US
uk.degree-program.csEkologie a ochrana prostředícs_CZ
uk.degree-program.enEcology and Environmental Protectionen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV poslední dekádě je publikováno stále více studií týkajících se kvality vnitřního prostředí. Ukazují na zvýšené koncentrace aerosolových částic a problémy spojené se špatnou ventilací, které mohou citlivým jedincům způsobovat zdravotní problémy. Jednou z rizikových skupin jsou rovněž děti, které mimo domov tráví velké množství času ve škole, tudíž kvalita ovzduší ve školách je problémem, který zasluhuje pozornost. Tato práce se věnuje literární rešerši odborných studií s touto tematikou, snaží se zachytit hlavní faktory ovlivňující kvalitu vnitřního prostředí, přičemž je kladen důraz zejména na koncentraci aerosolových částic a oxidu uhličitého. Z faktorů prostředí byly vybrány následující: stáří školní budovy, její umístění, roční období, počet žáků a jejich aktivita, pokrytí podlahy a míra ventilace. Ověření těchto předpokladů se věnovalo pilotní měření, ve kterém byla měřena koncentrace PM10 a CO2, teploty a relativní vlhkosti ve třech třídách v rámci FZŠ Otokara Chlupa v Praze. Byla prokázána zvýšená koncentrace aerosolových částic při zvýšené aktivitě dětí, dále pak, že snížená ventilace vede ke zvýšení koncentrace CO2. Také se ukázala malá provázanost koncentrací PM10 uvnitř a venku. Pro lepší pochopení celé problematiky je potřeba provést další měření.cs_CZ
uk.abstract.enA lot of scientific articles were published about the indoor air quality during the last decade. It is proven that high concentrations of particulate matter and problems connected with poor ventilation conditions can cause health effects to people who are sensitive to them. Children are one of the groups at risk. They spend a lot of time at home and also at school, so the air quality at schools is an important issue. This work contains a review of scientific papers concerning this issue. It discusses the factors influencing indoor air quality, mainly concentration of particulate matter and carbon dioxide. Other factors were also chosen: the age of the school building and its location, the seasonality, the number and level of activity of pupils, floor carpeting and the amount of air circulation in the classrooms. The preliminary study tries to prove these theories. The concentration of PM10 and CO2, the temperature and the relative humidity were measured in three classrooms at one primary school in Prague. The results show that higher concentration of particulate matter is correlated with higher level of activity of pupils. Also poor ventilation leads to the higher concentration of carbon dioxide and poor air quality. It was proven that there is a minimal correlation between indoor and outdoor...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Ústav pro životní prostředícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013707100106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV