Metropolitan opera: Live in HD v kině Aero. Deskripce a vyhodnocení úspěšností marketingových aktivit během prvních dvou sezón.
The Metropolitan Opera: Live in HD in the Prague Cinema Aero. Description and Evaluation of the Success of Marketing Activities during the First Two Seasons
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36779Identifikátory
SIS: 108842
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dolanská, Nora
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
20. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Art marketing, opera, kino, alternativní obsah, zavádění nových produktů, nové technologie, přímý přenosKlíčová slova (anglicky)
Art marketing, opera, cinema, alternative content, new product launch, technological innovations, live transmissionBakalářská práce "Metropolitan opera: Live in HD v kině Aero. Deskripce a vyhodnocení úspěšností marketingových aktivit během prvních dvou sezon." pojednává o zavedení nového produktu - projektu přímých přenosu Metropolitní opery v New Yorku - v pražském artovém kině Aero. Met: Live in HD je prvním celosvětově úspěšným projektem, který můžeme označit termínem alternativní obsah. Jeho úspěch úzce souvisí s digitalizací kin u nás i v zahraničí. Pro hlubší porozumění problematice seznamuje práce s principy fungování art marketingu, tedy oblasti zahrnující marketing všech oblastí kultury a umění, s okolnostmi vzniku a realizace projektu přímých přenosů z hlediska Metropolitní opery i s prostředím, do nějž projekt v České republice vstoupil - tedy s kinem Aero a distribuční společností Aerofilms. Metodami práce jsou studium zahraniční i české literatury, obsahová analýza dokumentů, monitoring tisku, kvalitativní pozorování a deskripce marketingových aktivit daného produktu v souvztažnosti k návštěvnosti představení a mediální publicitě projektu. Použitá literatura se vztahuje k marketingu v oblasti kultury a neziskových organizací i k filmovému marketingu a strategiím rozvoje artových kin.
The bachelor thesis on "The Metropolitan Opera: Live in HD in the Prague Cinema Aero. Description and Evaluation of the Success of Marketing Activities during the First Two Seasons." deals with the launch of a new product in Aero art-house cinema in Prague. The Met: Live in HD - series of live transmission of opera production from The Metropolitan Opera in New York - was launched in Aero as first world-wide successful alternative content. Success of the project is closely associated with the digitalization of cinemas in the Czech Republic and abroad as well. Principles of art marketing, by which we mean all marketing activities in the field of art and culture, creation and realization's background of the Met: Live in HD and profile of Aero Cinema and Aerofilms Film Distribution Company are introduced for better understanding of the topic. The operating methods was the study of the foreign and Czech literature, the contentual analysis of documents, the media monitoring, the qualitative observation and the description of product's marketing activities correlated with the visit rate of the transmissions and publicity. The literature refers to the art marketing, the non-governmental organizations marketing, the film marketing and strategies for art cinema development.