Psychologické aspekty členství jedince v online komunitách
Psychological aspects of membership in online communities
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36235Identifikátory
SIS: 90648
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Slaměník, Ivan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
23. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
online komunita, cmc, sociální sítě, online identita, sebeprezentace onlineKlíčová slova (anglicky)
online community, cmc, computer-mediated communication, social network site, online identityPráce se zaměřuje na problematiku online komunit, jejich historie i aktuální podoby. Jádro práce se zaměřuje na formy komunikace, které v tomto prostředí probíhají, převážně pak na identitu online a její prezentaci - jaké formy nabývá, jaké prostředky mají uživatelé k této sebeprezentaci k dispozici, nakolik je taková sebeprezentace věrohodná a jak je vnímána ostatními. Vliv anonymity na chování je také zmíněn. Praktická část se pak věnuje převážně online přátelským vazbám, které mezi uživateli vznikají a jejich případnému vlivu na komunikaci mezi nimi. Pozornost je mimo jiné věnována vztahu mezi několika faktory (reciprocita vztahu, směr vzniku vztahu) a kvantitou a frekvencí komunikace mezi přáteli před a po přidání do přátelství.
This thesis focuses on online communities - both their historic and current form. Various forms of communications are described, main focus is then given to identity online and self-presentation - various forms it can take, which expressive devices are used, how trustworthy is it and how is it perceived by other others. Influence of anonymity is mentioned. Empirical part of this work explores online friendship relations, cornerstone of the current wave of social networking services. It asks several questions about ways in which they affect communication between users. Relation between several factors (reciprocity, direction of initiation of said relation) and both quantity and frequency of communication between those users before and after that friendship is established.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Online reputation management jako nástroj pro změnu vnímání firmy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLinhartová, Barbora (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)Datum obhajoby: 24. 6. 2020The aim of this bachelor's thesis is to present a modern concept called online reputation management, which deals with ensuring the most favorable reputation of companies on the internet and thus support their positive ... -
Zkušenost školních psycholožek a psychologů s online poradenstvím
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPakhtusov, Iurii (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 16. 9. 2022This thesis explores the experiences of school psychologists with online counselling. The theoretical part has three chapters which discuss school psychology as a field of study, provide an insight into the current state ... -
Specifické psychologické fenomény online seznamování
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKretíková, Andrea (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 19. 6. 2018This bachelor thesis is focused on the cyber-psychological topic of online dating. Through international research's articles are defined specific psychological phenomena such as self- presentation and self-reflection ...