Zobrazit minimální záznam

Living with Disability
dc.contributor.advisorZelinková, Olga
dc.creatorStárková, Jana
dc.date.accessioned2017-04-27T11:29:25Z
dc.date.available2017-04-27T11:29:25Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/35976
dc.description.abstractShrnutí Ve své Diplomové práci Život člověka s handicapem jsem se snažila zmapovat, co ovlivňuje budoucí život člověka a jaké ho trápí v životě problémy. V prvních kapitolách jsem definovala a rozdělila typy postižení, jejich odlišné dopady a problematiku diagnostikování. Stěžejní část práce představuje kapitola o systémech ovlivňujících život člověka s postižením. Z těchto systémů má nejvýznamnější vliv rodina, protože přijetí dítěte rodiči ale i zvolený typ výchovy ovlivní jak budoucí život člověka, tak i postižené dítě má zásadní vliv na rodinu. Dále sem patří kapitola o zdravotnictví, sociální péči a školství. Kvalitu života člověka s postižením ovlivňují i kamarádi, potažmo sociální proces, vztahy partnerské a neméně důležitá je pro člověka profesní role. Čtvrtá kapitola se týká výzkumu, který byl proveden dotazníkovým šetřením na skupině 46 lidí s tělesným postižením. Na základě odpovědí jsem ověřovala platnost šesti předem stanovených hypotéz.cs_CZ
dc.description.abstractIn my thesis, The Life of a Handicapped Person, I tried to chart what influences the future of such person and how problems trouble him in life. In the first chapters I defined and separated the types of disabilities, their different impact and problems in diagnosis. The central part of the work is the chapter on systems that influence the life of a disabled person. These systems are mostly influenced by the family because, by accepting the child, the parent, as well as the selected type of upbringing, affects the future of the person and likewise the disabled child has a vital influence on the family. Also included is a chapter on health care, social services and education. The quality of life of a disabled person is also influenced by friends, hence a social process, and partnerships, and equally important is the person's professional role. The fourth chapter relates to research which was carried out by a questionnaire on a group of 46 people with physical disabilities. On the basis of the answers, I verified the validity of the six pre-defined hypotheses.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjecthandicapcs_CZ
dc.subjectpostiženícs_CZ
dc.subjectvozíkcs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectpartnerstvícs_CZ
dc.subjectprácecs_CZ
dc.subjectzdravotnictvícs_CZ
dc.subjectústavní péčecs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjecthandicapen_US
dc.subjectdisabilityen_US
dc.subjectwheelchairen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectpartnershipen_US
dc.subjectworken_US
dc.subjecthealthen_US
dc.subjectinstitutional careen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.titleŽivot člověka s handicapemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-05-23
dc.description.departmentHTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId69394
dc.title.translatedLiving with Disabilityen_US
dc.contributor.refereeKrahulcová, Beáta
dc.identifier.aleph001384831
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHussite Theology and Psychosocial Studiesen_US
thesis.degree.disciplineHusitská teologie - psychosociální studiacs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHusitská teologie - psychosociální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enHussite Theology and Psychosocial Studiesen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csShrnutí Ve své Diplomové práci Život člověka s handicapem jsem se snažila zmapovat, co ovlivňuje budoucí život člověka a jaké ho trápí v životě problémy. V prvních kapitolách jsem definovala a rozdělila typy postižení, jejich odlišné dopady a problematiku diagnostikování. Stěžejní část práce představuje kapitola o systémech ovlivňujících život člověka s postižením. Z těchto systémů má nejvýznamnější vliv rodina, protože přijetí dítěte rodiči ale i zvolený typ výchovy ovlivní jak budoucí život člověka, tak i postižené dítě má zásadní vliv na rodinu. Dále sem patří kapitola o zdravotnictví, sociální péči a školství. Kvalitu života člověka s postižením ovlivňují i kamarádi, potažmo sociální proces, vztahy partnerské a neméně důležitá je pro člověka profesní role. Čtvrtá kapitola se týká výzkumu, který byl proveden dotazníkovým šetřením na skupině 46 lidí s tělesným postižením. Na základě odpovědí jsem ověřovala platnost šesti předem stanovených hypotéz.cs_CZ
uk.abstract.enIn my thesis, The Life of a Handicapped Person, I tried to chart what influences the future of such person and how problems trouble him in life. In the first chapters I defined and separated the types of disabilities, their different impact and problems in diagnosis. The central part of the work is the chapter on systems that influence the life of a disabled person. These systems are mostly influenced by the family because, by accepting the child, the parent, as well as the selected type of upbringing, affects the future of the person and likewise the disabled child has a vital influence on the family. Also included is a chapter on health care, social services and education. The quality of life of a disabled person is also influenced by friends, hence a social process, and partnerships, and equally important is the person's professional role. The fourth chapter relates to research which was carried out by a questionnaire on a group of 46 people with physical disabilities. On the basis of the answers, I verified the validity of the six pre-defined hypotheses.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013848310106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV