Zobrazit minimální záznam

Cultural Policy of the United States and the USSR after World War II.
dc.contributor.advisorReiman, Michal
dc.creatorVorlová, Tereza
dc.date.accessioned2020-08-25T16:51:57Z
dc.date.available2020-08-25T16:51:57Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/35740
dc.description.abstractAfter the Second World War the United States and the Soviet Union started off with almost opposite models of cultural policy, eight years later in the midst of Cold War their cultural policies were as close as they ever would get. Cultural policy had changed; this thesis analyzed the quality and direction of this change. In the Soviet Union the post-war ideological campaigns have changed the nature of Soviet cultural policy in the sense that punishment was no longer lethal. The purpose of these campaigns had become redefining what Soviet culture should look like. This policy, however, was not practical, but rather rhetorical. The ultimate goal was not to affect culture, but rather to demonstrate what it should and should not look like. Cultural policy proper was overshadowed completely by cultural policy as display. In the United States the House Un-American Activities Committee attacked the most prominent and loud center of American culture - Hollywood. In this case again, the purpose of this policy has not been to exert actual influence on culture, but rather to insist, that there are parts of culture that can be "un-American". In the American case this policy was even more "as display" than in the Soviet Union, simply because the HUAC could not be the source of actual restrictive cultural policy. Overall...en_US
dc.description.abstractPo druhé světové válce Spojené státy a Sovětský svaz měly téměř opačné modely kulturní politiky, o osm let později uprostřed studené války si jejich kulturní politiky byly tak blízko, jak bylo vůbec možné. Kulturní politika se změnila, tato práce analyzuje kvalitu a směr této změny. K tomuto účelu používá koncept "demonstrativní" kulturní politiky Raymonda Williamse. V Sovětském svazu po válce ideologické kampaně změnily charakter sovětské kulturní politiky v tom smyslu, že trestem již nebyl rozsudek smrti. Cílem těchto kampaní se stalo definovat, ja by nová sovětská kultura měla vypadat. Tato politika se však neodehrávala v praktické, ale spíše v rétorické rovině. Konečným cílem nebylo ovlivnit kulturu, ale spíše ukázat, jak by měla a neměla vypadat. V kulturní politice převážila její demonstrativní složkou. Ve Spojených státech Výbor pro neamerickou činnost zaútočil na nejvýznamnější a nejviditelnější centrum americké kultury - Hollywood. Ani v tomto případě účelem této politiky nebylo vyvíjet skutečný vliv na kulturu, ale spíše zdůraznit, že existují takové jevy jako "neamerická" kultura. V americkém případě tato politika byla ještě více "demonstrativní", než v Sovětském svazu, jednoduše proto, že HUAC neměl žádné skutečné pravomoci v oblasti kulturní politiky. Práce dochází k závěru, že na počátku...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectKulturní politikacs_CZ
dc.subjectUSAcs_CZ
dc.subjectSSSRcs_CZ
dc.subject1945 - 1953cs_CZ
dc.subjectstudená válkacs_CZ
dc.subjectCultural policyen_US
dc.subjectUSAen_US
dc.subjectUSSRen_US
dc.subject1945 - 1953en_US
dc.subjectCold Waren_US
dc.titleKulturní politika USA a SSSR po druhé světové válcecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-03-24
dc.description.departmentKatedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Russian and East European Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId103779
dc.title.translatedCultural Policy of the United States and the USSR after World War II.en_US
dc.contributor.refereeVykoukal, Jiří
dc.identifier.aleph001445607
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineRuská a východoevropská studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineRussian and Eastern European Studiesen_US
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Russian and East European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csRuská a východoevropská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enRussian and Eastern European Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPo druhé světové válce Spojené státy a Sovětský svaz měly téměř opačné modely kulturní politiky, o osm let později uprostřed studené války si jejich kulturní politiky byly tak blízko, jak bylo vůbec možné. Kulturní politika se změnila, tato práce analyzuje kvalitu a směr této změny. K tomuto účelu používá koncept "demonstrativní" kulturní politiky Raymonda Williamse. V Sovětském svazu po válce ideologické kampaně změnily charakter sovětské kulturní politiky v tom smyslu, že trestem již nebyl rozsudek smrti. Cílem těchto kampaní se stalo definovat, ja by nová sovětská kultura měla vypadat. Tato politika se však neodehrávala v praktické, ale spíše v rétorické rovině. Konečným cílem nebylo ovlivnit kulturu, ale spíše ukázat, jak by měla a neměla vypadat. V kulturní politice převážila její demonstrativní složkou. Ve Spojených státech Výbor pro neamerickou činnost zaútočil na nejvýznamnější a nejviditelnější centrum americké kultury - Hollywood. Ani v tomto případě účelem této politiky nebylo vyvíjet skutečný vliv na kulturu, ale spíše zdůraznit, že existují takové jevy jako "neamerická" kultura. V americkém případě tato politika byla ještě více "demonstrativní", než v Sovětském svazu, jednoduše proto, že HUAC neměl žádné skutečné pravomoci v oblasti kulturní politiky. Práce dochází k závěru, že na počátku...cs_CZ
uk.abstract.enAfter the Second World War the United States and the Soviet Union started off with almost opposite models of cultural policy, eight years later in the midst of Cold War their cultural policies were as close as they ever would get. Cultural policy had changed; this thesis analyzed the quality and direction of this change. In the Soviet Union the post-war ideological campaigns have changed the nature of Soviet cultural policy in the sense that punishment was no longer lethal. The purpose of these campaigns had become redefining what Soviet culture should look like. This policy, however, was not practical, but rather rhetorical. The ultimate goal was not to affect culture, but rather to demonstrate what it should and should not look like. Cultural policy proper was overshadowed completely by cultural policy as display. In the United States the House Un-American Activities Committee attacked the most prominent and loud center of American culture - Hollywood. In this case again, the purpose of this policy has not been to exert actual influence on culture, but rather to insist, that there are parts of culture that can be "un-American". In the American case this policy was even more "as display" than in the Soviet Union, simply because the HUAC could not be the source of actual restrictive cultural policy. Overall...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990014456070106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV