Telefonická krizová intervence (Specifika práce na lince důvěry)
Telephone Crisis Intervention (Specific Aspects of working at Helpline)
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35597Identifiers
Study Information System: 96697
Collections
- Kvalifikační práce [23201]
Author
Advisor
Referee
Schõnfelderová, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Social Education
Department
Department of Education
Date of defense
31. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Krize, krizová intervence, telefonická krizová intervence, linka důvěry, práce s emocemi, specifika práce na lince důvěry, pracovník linky důvěry, kurz telefonické krizové intervence, syndrom vyhoření, supervize, psychohygienaKeywords (English)
Crisis, Crisis Intervention, Telephone Crisis Intervention, Helpline, Working with Emotions, Specific Aspects of working at Helpline, Telephone Crisis Intervention Worker, Course in Telephone Crisis Intervention, Burnout Syndrome, Supervision, Mental HygiPráce vysvětluje pojem krize, krizová intervence a telefonická krizová intervence, její postupy a techniky. Zabývá se historií vzniku linek důvěry v České republice, ale i ve světě. Blíže se zaměřuje na strukturu a zásady vedení hovoru na lince důvěry. Zjišťuje požadavky, které jsou kladeny na pracovníka linky důvěry, a představuje některé organizace pořádající výcviky v telefonické krizové intervenci. Uvádí organizace věnující se telefonické krizové intervenci i na mezinárodní úrovni. Pracovník na lince důvěry, tedy pracovník v pomáhajících profesích může být ohrožen tzv. syndromem vyhoření. Z toho důvodu práce neopomíjí kapitoly věnující se supervizi a psychohygieny. V závěru práce jsou uvedeny konkrétní hovory ze služby na lince důvěry.
The thesis explains the concept of crisis, crisis intervention and telephone crisis intervention, its procedures and techniques. It's focused on history of Helplines not only in Czech Republic but also in the world. It looks closely at the format and principles involved in Helpline call management. The thesis identifies requirements that are imposed on trained specialists and presents some of the institutions that organize training in telephone crisis intervention. Not only Czech but also international organizations focusing on telephone crisis interventions are introduced. A telephone counselors might be at risk for so-cold "burnout syndrome", therefore, the thesis includes chapters devoted to supervision practice and mental hygiene. Finally, the specific Helpline calls are listed.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Potřeba krizové intervence u neformálně pečujících
Defence status: DEFENDEDHašplová, Anna (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Date of defense: 18. 6. 2019Tato bakalářská práce se zabývá krizovou intervencí u osob pečujících o jejich blízké (tzv. neformálně pečující). Teoretická část práce pojednává o neformálně pečujících, jejich kvalitě života, krizi, typologií krizí, ... -
Krizový management organizací z pohledu HR v průběhu pandemie koronaviru
Defence status: DEFENDEDBečka, Alexander (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Date of defense: 14. 6. 2021Cílem bakalářské práce je zmapovat krizový management vybraných organizací z pohledu personálního řízení v průběhu pandemie koronaviru. Práce se nejprve zabývá definicí krize v organizaci, jejím vznikem a vývojem, a jejími ... -
Specifika krizové intervence poskytované příslušníkům policie České republiky
Defence status: DEFENDEDOttová, Kamila (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)Date of defense: 21. 9. 2011Tato diplomová práce se zabývá krizovou intervencí poskytovanou příslušníkům Policie České republiky. Jsou zde vymezeny způsoby poskytování psychologické pomoci policistům a je zde zjišťována důvěra policistů v poskytovanou ...