Show simple item record

Social cognition in negotiation
dc.creatorMertin, Tomáš
dc.date.accessioned2018-10-29T22:19:56Z
dc.date.available2018-10-29T22:19:56Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/35548
dc.description.abstractTato rigorózní práce vznikla rozšířením diplomové práce s názvem Psychologické aspekty vyjednávání o teoretickou kapitolu Lež a klamání ve vyjednávání, o další výzkumné otázky v praktické části a o aktualizovaný obsah a odkazy na další odbornou literaturu. Teoretická část práce se zabývá klíčovými tématy výzkumu vyjednávání ze sociálně kognitivní perspektivy - definicí, fázemi vyjednávání, distributivním a integrativním vyjednáváním, faktory, které ovlivňují vyjednávání (kognitivními, osobnostními, emocionálně-motivačními, a interpersonálními) a metodami pro výzkum vyjednávání. Empirická část se skládá ze dvou studií - první z nich mapuje souvislosti mezi proměnnými ve vyjednávání za pomoci modelového vyjednávání. Studie využívá dva dotazníkové nástroje - Inventář individualistické orientace (IIO) a Inventář spokojenosti s vyjednáváním (SVI - v nové české verzi). Druhá studie využívá 30-sekundové segmenty videa beze zvuku z první fáze vyjednávání. Nepoučení hodnotitelé po jejich shlédnutí odhadují, zda vyjednávání skončí shodou, zda vyjednavači využijí integrativní potenciál a jak budou po jednání účastníci spokojeni se vztahem a výsledkem. Bylo zjištěno, že lidé odhadují s nenáhodnou přesností budoucí dohodu. Pokud před hodnocením dostanou informace o neverbálních projevech ve vyjednávání, je...cs_CZ
dc.description.abstractThis paper was created by extending and updating master thesis "Psychological Aspects of Negotiation" by chapter Lies and Deception in Negotiation, several new research hypotheses and updated content and literature. The theoretical part of the paper presents key topics of negotiation research from the perspective of social cognition - definition issues, phases of negotiation, distributive and integrative negotiation, negotiation - related variables (personal, emotional- motivational, cognitive, and interpersonal) and finally methods and approaches of studying negotiation. The empirical part of the paper consists of two related studies. The first part maps relations between variables in model negotiation. It uses two questionnaire tools - the Individualistic Orientation Inventory (IOI) and the Subjective Value Inventory (SVI - new Czech version). The second part uses 30-second segments of mute video recording from the beginning of the model negotiations in the first part of study. Naive judges then evaluate these thin slices of communication, guess the result (agreement/disagreement), whether the negotiators take advantage of integrative potential, and thei satisfaction with result and relationship after the negotiation. The naive judges are found to predict achieving future agreement on a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSociální kognice ve vyjednávánícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-04-07
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId102927
dc.title.translatedSocial cognition in negotiationen_US
dc.contributor.refereeBahbouh, Radvan
dc.contributor.refereeBoukalová, Hedvika
dc.identifier.aleph001298144
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato rigorózní práce vznikla rozšířením diplomové práce s názvem Psychologické aspekty vyjednávání o teoretickou kapitolu Lež a klamání ve vyjednávání, o další výzkumné otázky v praktické části a o aktualizovaný obsah a odkazy na další odbornou literaturu. Teoretická část práce se zabývá klíčovými tématy výzkumu vyjednávání ze sociálně kognitivní perspektivy - definicí, fázemi vyjednávání, distributivním a integrativním vyjednáváním, faktory, které ovlivňují vyjednávání (kognitivními, osobnostními, emocionálně-motivačními, a interpersonálními) a metodami pro výzkum vyjednávání. Empirická část se skládá ze dvou studií - první z nich mapuje souvislosti mezi proměnnými ve vyjednávání za pomoci modelového vyjednávání. Studie využívá dva dotazníkové nástroje - Inventář individualistické orientace (IIO) a Inventář spokojenosti s vyjednáváním (SVI - v nové české verzi). Druhá studie využívá 30-sekundové segmenty videa beze zvuku z první fáze vyjednávání. Nepoučení hodnotitelé po jejich shlédnutí odhadují, zda vyjednávání skončí shodou, zda vyjednavači využijí integrativní potenciál a jak budou po jednání účastníci spokojeni se vztahem a výsledkem. Bylo zjištěno, že lidé odhadují s nenáhodnou přesností budoucí dohodu. Pokud před hodnocením dostanou informace o neverbálních projevech ve vyjednávání, je...cs_CZ
uk.abstract.enThis paper was created by extending and updating master thesis "Psychological Aspects of Negotiation" by chapter Lies and Deception in Negotiation, several new research hypotheses and updated content and literature. The theoretical part of the paper presents key topics of negotiation research from the perspective of social cognition - definition issues, phases of negotiation, distributive and integrative negotiation, negotiation - related variables (personal, emotional- motivational, cognitive, and interpersonal) and finally methods and approaches of studying negotiation. The empirical part of the paper consists of two related studies. The first part maps relations between variables in model negotiation. It uses two questionnaire tools - the Individualistic Orientation Inventory (IOI) and the Subjective Value Inventory (SVI - new Czech version). The second part uses 30-second segments of mute video recording from the beginning of the model negotiations in the first part of study. Naive judges then evaluate these thin slices of communication, guess the result (agreement/disagreement), whether the negotiators take advantage of integrative potential, and thei satisfaction with result and relationship after the negotiation. The naive judges are found to predict achieving future agreement on a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV