Vliv primární prevence v oblasti domácího násilí
The influence of primary prevention in the area of domestic violence
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35402Identifikátory
SIS: 96694
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poláčková, Věra
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
30. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
domácí násilí, primární prevence, děti školního věku, specifika emocí, škola, rámcové vzdělávací programyKlíčová slova (anglicky)
domestic violence, primary prevention, school age children, emotion's specific, school, general educational programTato diplomová práce se zabývá problematikou primární prevence v oblasti domácího násilí. Konkrétně se autor zaměřuje na vliv školní primární prevence v oblasti domácího násilí na vytváření předpokladů pro budování emocionální stability dětí školního věku. V teoretické části práce autor vymezuje pojem domácí násilí, zabývá se teorií vzniku násilného chování a snaží se poukázat na negativní dopady násilného chování na prožívání jednotlivých členů rodiny. V dalších kapitolách se autor věnuje dětem jako zapomenutým obětem domácího násilí a mapuje oblasti ohrožení ve vývoji dítěte, které je akutně zasaženo danou problematikou. Úloha školy v rámci primární prevence v oblasti domácí násilí a problematika domácího násilí ve vztahu k průřezovým tématům je obsahem poslední kapitoly v teoretické části práce. Empirickou část práce tvoří kvantitativní výzkumné šetření, které bylo realizováno dotazníkovou metodou. Autor se snaží zjistit, zda účast dětí na školních preventivních programech v oblasti domácího násilí má vliv na vytváření předpokladů pro budování emocionální stability dětí školního věku. Klíčová slova: domácí násilí, primární prevence, děti školního věku, specifika emocí, škola, rámcové vzdělávací programy
This diploma thesis focuses on the problems of primary prevention in the domestic violence area. Concretely is the author focusing on the influence of the primary school prevention in the domestic violence area on creating of presumptions for school age children emotional stability construction. In theoretical part author specifies the term "domestic violence", deals with theory of violent behavior inception and tries to point out the negative effects of violent behavior on the single family member. In the next chapters is author focusing on children as forgotten victims of the domestic violence and survey zones of exposure in the children's development, witch is acutely hit by this problems. The role of the school on the framework of primary prevention in the domestic violence area and problems of domestic violence concerning cross-sectional themes is last chapter content. Empiric part of thesis is formed by quantitative investigation, which was realized within questionnaires. Author tries to find out, whether the children's participation on the school preventive programs has the effect on the emotional stability creating. Key words: domestic violence, primary prevention, school age children, emotion's specific, school, general educational program