dc.contributor.advisor | Čtrnáctová, Hana | |
dc.creator | Čerňanská, Božena | |
dc.date.accessioned | 2019-05-03T13:57:09Z | |
dc.date.available | 2019-05-03T13:57:09Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/35257 | |
dc.description.abstract | Title: Transforming teacher education of chemistry in the Czech Republic Abstract: The title of the dissertation is 'Transforming teacher education of chemistry in the Czech Republic'. The work describes and analyzes the current system of the pregraduate prospective teachers' training of chemistry at universities and faculties of science focused on teaching science as well the subsequent in-service education of chemistry teachers in this country. The work also takes into account the post-war development of education in the republic from 1945 until present and the list of all the universities and faculties that educate chemistry teachers. The most important section of this work identifies and analyzes the current state of training and further education of chemistry teachers and the design of chemistry teachers educational conception in the Czech Republic. Key words: teaching profession, undergraduate pre-service teacher training, continuing in-service teacher training/education, educational institutions, curriculum reform, lifelong educatio | en_US |
dc.description.abstract | Název: Proměna vzdělávání učitelů chemie v České republice Abstrakt: Disertační práce s názvem Proměna vzdělávání učitelů chemie v České republice charakterizuje a analyzuje současný systém jak pregraduálního studia budoucích učitelů chemie na vysokých školách a fakultách přírodovědného a pedagogického zaměření, tak systém dalšího vzdělávání učitelů chemie v ČR. V práci není opomenut poválečný vývoj vzdělávání v ČR od roku 1945 až do současnosti a přehled všech vysokých škol a fakult, které v současné době vzdělávají učitele chemie. Nejvíce exponovanou částí práce je zjištění a analýza současného stavu přípravy a dalšího vzdělávání učitelů chemie a návrh koncepce dalšího vzdělávání učitelů chemie v České republice. Klíčová slova: profese učitele, pregraduální příprava učitelů, další vzdělávání učitelů, vzdělávací instituce, kurikulární reforma, celoživotní vzdělávání | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | profese učitele | cs_CZ |
dc.subject | pregraduální příprava učitelů | cs_CZ |
dc.subject | další vzdělávání učitelů | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávací instituce | cs_CZ |
dc.subject | kurikulární reforma | cs_CZ |
dc.subject | celoživotní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | teaching profession | en_US |
dc.subject | undergraduate pre-service teacher training | en_US |
dc.subject | continuing in-service teacher training | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | educational institutions | en_US |
dc.subject | curriculum reform | en_US |
dc.subject | lifelong education | en_US |
dc.title | Proměna vzdělávání učitelů chemie v České republice | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-06-22 | |
dc.description.department | Department of teaching and Didactics of Chemistry | en_US |
dc.description.department | Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 85001 | |
dc.title.translated | Transforming teacher education of chemistry in the Czech republic | en_US |
dc.contributor.referee | Klečková, Marta | |
dc.contributor.referee | Vašutová, Jaroslava | |
dc.identifier.aleph | 001369667 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | - | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | - | en_US |
thesis.degree.program | Vzdělávání v chemii | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education in chemistry | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistry | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | - | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | - | en_US |
uk.degree-program.cs | Vzdělávání v chemii | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education in chemistry | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Proměna vzdělávání učitelů chemie v České republice Abstrakt: Disertační práce s názvem Proměna vzdělávání učitelů chemie v České republice charakterizuje a analyzuje současný systém jak pregraduálního studia budoucích učitelů chemie na vysokých školách a fakultách přírodovědného a pedagogického zaměření, tak systém dalšího vzdělávání učitelů chemie v ČR. V práci není opomenut poválečný vývoj vzdělávání v ČR od roku 1945 až do současnosti a přehled všech vysokých škol a fakult, které v současné době vzdělávají učitele chemie. Nejvíce exponovanou částí práce je zjištění a analýza současného stavu přípravy a dalšího vzdělávání učitelů chemie a návrh koncepce dalšího vzdělávání učitelů chemie v České republice. Klíčová slova: profese učitele, pregraduální příprava učitelů, další vzdělávání učitelů, vzdělávací instituce, kurikulární reforma, celoživotní vzdělávání | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Transforming teacher education of chemistry in the Czech Republic Abstract: The title of the dissertation is 'Transforming teacher education of chemistry in the Czech Republic'. The work describes and analyzes the current system of the pregraduate prospective teachers' training of chemistry at universities and faculties of science focused on teaching science as well the subsequent in-service education of chemistry teachers in this country. The work also takes into account the post-war development of education in the republic from 1945 until present and the list of all the universities and faculties that educate chemistry teachers. The most important section of this work identifies and analyzes the current state of training and further education of chemistry teachers and the design of chemistry teachers educational conception in the Czech Republic. Key words: teaching profession, undergraduate pre-service teacher training, continuing in-service teacher training/education, educational institutions, curriculum reform, lifelong educatio | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.identifier.lisID | 990013696670106986 | |