Zobrazit minimální záznam

Methodological Foundations of the Diagnosis of Olympic Knowledge, Values and Principles
dc.contributor.advisorRychtecký, Antonín
dc.creatorVoříšková, Martina
dc.date.accessioned2021-09-06T16:47:50Z
dc.date.available2021-09-06T16:47:50Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/35006
dc.description.abstractMethodological Foundations of the Diagnosis of Olympic Knowledge, Values and Principles Olympic education is influenced by many institutions (IOC, NOC, NOA etc.) which are connected with cooperation with educational and scientific institutions at the university level. One of the possibilities to spread the Olympic idea among population is Olympic education at schools. The object of our research was to modify the Rychtecky`s Czech version of the original survey "Olympic questionnaire" by Telama et al. from 1998. At the same time we reduced the survey and created a shorter version more useful in school settings. Another object of our research was to identify and specify similar tendencies between 12-year-old and 15-year-old adolescents. It was followed by the evaluation of possible change in perception of values of the targeted population. Our sample consisted of 597 adolescents (12 and 15 years old) from 7 grammar schools from Southern Bohemia location. The results of our research demonstrated significant extremity in girls` attitudes (p<0,05 - p<0,001) toward the fair play behaviour in sport. Younger respondents also perceived fair play models more positively than older respondents (p<0,05) which was confirmed by bigger tolerance to violence by the older respondents (p<0,05). Older respondents had...en_US
dc.description.abstractMetodologická východiska diagnostiky olympijských vědomostí, hodnot a principů Na koncepci olympijské výchovy mají významný vliv aktivity institucí (MOV, NOV, NOA), s čímž souvisí jejich bezprostřední spolupráce s výchovnými a vědeckými institucemi včetně podpory olympijského výzkumu na univerzitách. Na školách jsou sport a olympijská výchova jednou z možností šíření olympijské myšlenky v praxi. Cílem práce byla modifikace dotazníku "Olympijské ideály a principy" (Rychtecký, 1998), jež vznikl jako dotazník s názvem "Olympic questionnaire" autorů Telama et al. (1998) pro populaci mládeže v České republice v rámci mezinárodní studie. Současným cílem práce byla redukce tohoto dotazníku z důvodu vytvoření jeho zkrácené verze. Dalším cílem práce bylo identifikovat a specifikovat shodné znaky i rozdíly v hodnocení olympijských principů u 12-ti leté a 15-ti leté mládeže. Následné porovnání získaných výsledků s předchozím totožným výzkumem z roku 1998 pro zjištění možného posunu (vývoje) v hodnotovém vnímání zvolené skupiny populace. Výzkumný soubor sestával z 597 mladších adolescentů (12 a 15 let) ze 7 víceletých gymnázií v Jihočeském kraji. Byla prokázána vyhraněnost názorů a zaujímání krajních postojů dívek (p<0,05 - p<0,001) k modelům fair play chování ve sportu. Výsledky potvrdily (p<0,05)...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleMetodologická východiska diagnostiky olympijských vědomostí, hodnot a principůcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-04-01
dc.description.departmentKinantropologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId106708
dc.title.translatedMethodological Foundations of the Diagnosis of Olympic Knowledge, Values and Principlesen_US
dc.contributor.refereeDovalil, Josef
dc.contributor.refereeBebčáková, Viera
dc.identifier.aleph001297434
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKinanthropologyen_US
thesis.degree.disciplineKinantropologiecs_CZ
thesis.degree.programKinanthropologyen_US
thesis.degree.programKinantropologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Kinantropologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csKinantropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enKinanthropologyen_US
uk.degree-program.csKinantropologiecs_CZ
uk.degree-program.enKinanthropologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csMetodologická východiska diagnostiky olympijských vědomostí, hodnot a principů Na koncepci olympijské výchovy mají významný vliv aktivity institucí (MOV, NOV, NOA), s čímž souvisí jejich bezprostřední spolupráce s výchovnými a vědeckými institucemi včetně podpory olympijského výzkumu na univerzitách. Na školách jsou sport a olympijská výchova jednou z možností šíření olympijské myšlenky v praxi. Cílem práce byla modifikace dotazníku "Olympijské ideály a principy" (Rychtecký, 1998), jež vznikl jako dotazník s názvem "Olympic questionnaire" autorů Telama et al. (1998) pro populaci mládeže v České republice v rámci mezinárodní studie. Současným cílem práce byla redukce tohoto dotazníku z důvodu vytvoření jeho zkrácené verze. Dalším cílem práce bylo identifikovat a specifikovat shodné znaky i rozdíly v hodnocení olympijských principů u 12-ti leté a 15-ti leté mládeže. Následné porovnání získaných výsledků s předchozím totožným výzkumem z roku 1998 pro zjištění možného posunu (vývoje) v hodnotovém vnímání zvolené skupiny populace. Výzkumný soubor sestával z 597 mladších adolescentů (12 a 15 let) ze 7 víceletých gymnázií v Jihočeském kraji. Byla prokázána vyhraněnost názorů a zaujímání krajních postojů dívek (p<0,05 - p<0,001) k modelům fair play chování ve sportu. Výsledky potvrdily (p<0,05)...cs_CZ
uk.abstract.enMethodological Foundations of the Diagnosis of Olympic Knowledge, Values and Principles Olympic education is influenced by many institutions (IOC, NOC, NOA etc.) which are connected with cooperation with educational and scientific institutions at the university level. One of the possibilities to spread the Olympic idea among population is Olympic education at schools. The object of our research was to modify the Rychtecky`s Czech version of the original survey "Olympic questionnaire" by Telama et al. from 1998. At the same time we reduced the survey and created a shorter version more useful in school settings. Another object of our research was to identify and specify similar tendencies between 12-year-old and 15-year-old adolescents. It was followed by the evaluation of possible change in perception of values of the targeted population. Our sample consisted of 597 adolescents (12 and 15 years old) from 7 grammar schools from Southern Bohemia location. The results of our research demonstrated significant extremity in girls` attitudes (p<0,05 - p<0,001) toward the fair play behaviour in sport. Younger respondents also perceived fair play models more positively than older respondents (p<0,05) which was confirmed by bigger tolerance to violence by the older respondents (p<0,05). Older respondents had...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Kinantropologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990012974340106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV