Poruchy chování u mladistvých v pedagogickém procesu
Behavioural disorders of adolescents in the pedagogical process
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34883Identifikátory
SIS: 93841
Katalog UK: 990013705460106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krykorková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Učitelství pedagogiky
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
22. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Diplomová práce se zabývala problematikou poruch chování u mladistvých v pedagogickém procesu, příčinami poruch chování, jejich hodnocení a klasifikací. Jejím cílem bylo zmapovat poruchy chování, které ve velké míře narušují pedagogický proces. Posoudit a zjistit nejčastější druhy poruch chování, které se podílejí na nekázni během vyučovacího procesu. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jedná se o část teoretickou, která pomocí zpracování literárních pramenů popisuje a objasňuje hlavní příčiny poruch chování, definici poruch chování, jejich hodnocení a klasifikaci. Dále se práce zabývá se syndromem ADHD, možnými příčinami a vhodnými postupy při práci s dětmi, kázní ve třídě a řízení a zvládání školní třídy. druhá část práce je empirická sonda. Jejím cílem bylo pomocí zjištěných dat . posoudit a zjistit nejčastější druhy poruch chování, které se podílejí na nekázni během vyučovacího procesu.
The dissertation dealt with the issue of behavioral disorders of adolescents in the learning process, the causes of behavioral disorders, their evaluation and classification. Its aim was to explore behavioral problems, which largely undermine the educational process. To assess and identify the most common types of behavior disorders, which contribute to the lack of discipline in the educational process. The work consists of two key areas. The first is a theoretical part, by processing literature sources, that describes and explains the main causes of behavioral disorders, behavioral definition, evaluation and classification. Furthermore, the work deals with the ADHD syndrome, the possible causes and the appropriate procedures when working with children, discipline in the classroom and management of the class. The second part is an empirical probe. Its aim was to use the gathered data to assess and identify the most common types of behavior disorders, which contribute to the lack of discipline in the educational process.
