Autoevaluace školního kurikula malotřídní školy
The self-evaluation of the school curriculum at the primary school
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34851Identifiers
Study Information System: 93780
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Koťa, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Teacher Education
Department
Department of Education
Date of defense
22. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Práce je koncipována jako teoreticko-empirická. V teoretické cásti je analyzován pojem pedagogické evaluace a jeho vzájemné vztahy. Hlavním cílem empirické cásti této práce je zjistit, jak probíhá autoevaluace školního kurikula na malotrídních základních školách se zamerením na oblasti a kritéria autoevaluace školního kurikula. Práce dále výzkumným šetrením overuje význam vybraných kritérií ve vybraných oblastech autoevaluace, monitoruje evaluacní nástroje a zdroje informací pro urcení kvality školního kurikula. Dalším cílem šetrení je overit, zda školy dostatecne chápou autoevaluaci jako proces sebereflexe, plánování a dalšího rozvoje školy.
The work is conceived as theoretical - empirical. The term education evaluation and its mutual relations are analyzed in theoretical part. Chief purpose of this work is to trace an evaluation process of small (more grades in one class) schools curriculum with focus on scope and criteria of school curriculum self-evaluation. Work onward validates importance of selected criteria in specified range of self-evaluation utilizing research survey method and monitors evaluation tools and information sources for school curriculum quality determination. Another goal of the survey is to validate whether schools sufficiently self-evaluation as process of self-assessment, planning and further school development