Zobrazit minimální záznam

Problems of Vietnamese children in Czech school system
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorPavlíčková, Naděje
dc.date.accessioned2017-04-27T06:30:30Z
dc.date.available2017-04-27T06:30:30Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34848
dc.description.abstractZáměrem diplomové práce je zachytit aktuální situaci vietnamských dětí v českém školství. Práce má teoreticko empirický charakter. První teoretická část obecněji sleduje fenomén migrace se zaměřením na příchod vietnamské komunity do ČR. Dále věnuje pozornost právnímu postavení cizince upravovanému legislativou ČR a to zejména v oblasti vzdělávání. Reflektuje také celkový obraz situace cizince a vztah majority s příslušníky vietnamské menšiny. Následně se zaměřuje na některé sociokulturní charakteristiky vietnamské komunity, kterými jsou výchova dětí, rodinné tradice a komunikační specifika. Podstatou teoretické části práce je podrobněji pojednaná kapitola, která se zabývá vzděláváním vietnamských dětí. Objasňuje jakou hodnotu má pro příslušníky vietnamské komunity vzdělávání dětí a informuje o předpokladech jejich vzdělávání. Dále se šířeji zabývá otázkou intregrace vietnamských dětí v prostředí české školy a specifiky pedagogické práce s nimi, důraz je kladen na komunikaci učitele, vietnamských žáků a jejich spolužáků a na školní úspěšnost dětí. Vymezení a uchopení problematiky tímto teoretickým rámcem umožnilo věnovat se ve druhé části empirickému šetření, zacílenému na sledování pedagogické a sociální integrace několika konkrétních vietnamských dětí ve třídách na vybrané škole. Situace vietnamských žáků...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to capture the current situation of Vietnamese children in Czech schools. The thesis is of the theoretic-empirical character. The first, theoretical part generally follows the phenomenon of migration focusing on the arrival of the Vietnamese community in the CR. It also puts attention to the legal status of an alien regulated by legislation of the CR, especially in education. It also reflects the overall picture of the alien situation and relationship between majority and the Vietnamese minority. Then it focuses on some socio-cultural characteristics of the Vietnamese community such as raising children, family traditions and communication. The essence of the theoretical part is more detailed chapter, which describes the education of Vietnamese children. It explains a value of children education for members of the Vietnamese community and it informs about the assumptions for their education. It also broadly focuses on the issue of integration of the Vietnamese children in Czech schools and on the specifics of pedagogical work with them, with the emphasis on communication between teachers, Vietnamese pupils and their classmates and on the school success of the children. Defining and handling the problem by this theoretical framework allowed focusing on empirical investigation in the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleProblematika vietnamských dětí v českém školstvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-23
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId93832
dc.title.translatedProblems of Vietnamese children in Czech school systemen_US
dc.contributor.refereePoláčková, Věra
dc.identifier.aleph001369591
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZáměrem diplomové práce je zachytit aktuální situaci vietnamských dětí v českém školství. Práce má teoreticko empirický charakter. První teoretická část obecněji sleduje fenomén migrace se zaměřením na příchod vietnamské komunity do ČR. Dále věnuje pozornost právnímu postavení cizince upravovanému legislativou ČR a to zejména v oblasti vzdělávání. Reflektuje také celkový obraz situace cizince a vztah majority s příslušníky vietnamské menšiny. Následně se zaměřuje na některé sociokulturní charakteristiky vietnamské komunity, kterými jsou výchova dětí, rodinné tradice a komunikační specifika. Podstatou teoretické části práce je podrobněji pojednaná kapitola, která se zabývá vzděláváním vietnamských dětí. Objasňuje jakou hodnotu má pro příslušníky vietnamské komunity vzdělávání dětí a informuje o předpokladech jejich vzdělávání. Dále se šířeji zabývá otázkou intregrace vietnamských dětí v prostředí české školy a specifiky pedagogické práce s nimi, důraz je kladen na komunikaci učitele, vietnamských žáků a jejich spolužáků a na školní úspěšnost dětí. Vymezení a uchopení problematiky tímto teoretickým rámcem umožnilo věnovat se ve druhé části empirickému šetření, zacílenému na sledování pedagogické a sociální integrace několika konkrétních vietnamských dětí ve třídách na vybrané škole. Situace vietnamských žáků...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to capture the current situation of Vietnamese children in Czech schools. The thesis is of the theoretic-empirical character. The first, theoretical part generally follows the phenomenon of migration focusing on the arrival of the Vietnamese community in the CR. It also puts attention to the legal status of an alien regulated by legislation of the CR, especially in education. It also reflects the overall picture of the alien situation and relationship between majority and the Vietnamese minority. Then it focuses on some socio-cultural characteristics of the Vietnamese community such as raising children, family traditions and communication. The essence of the theoretical part is more detailed chapter, which describes the education of Vietnamese children. It explains a value of children education for members of the Vietnamese community and it informs about the assumptions for their education. It also broadly focuses on the issue of integration of the Vietnamese children in Czech schools and on the specifics of pedagogical work with them, with the emphasis on communication between teachers, Vietnamese pupils and their classmates and on the school success of the children. Defining and handling the problem by this theoretical framework allowed focusing on empirical investigation in the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013695910106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV