Zobrazit minimální záznam

Semiosphere and mythological niveau of commercially most successful movies
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorSenjuková, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-27T03:52:51Z
dc.date.available2017-04-27T03:52:51Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34116
dc.description.abstractPráce se zabývá mytologií současné filmové tvorby a základními sémiotickými prvky, jaké se v těchto snímcích objevují. Analyzuje a rozkrývá mytologické struktury, na nichž jsou filmy postaveny, aby pak na základě zjištěných poznatků vyvodila závěry o soudobé společnosti. Jako analyzovaný vzorek si vybírá 30 komerčně nejúspěšnějších filmů. Rozdělena je na dvě hlavní části; první z nich se zabývá mytologickými prvky, a to nejprve v obecné rovině, kdy popisuje nejčastěji se objevující mýty, v dalších kapitolách stručně analyzuje vybrané jednotlivé filmy a upozorňuje na jejich nejvýraznější prvky. Druhá část se zaobírá sémiotickými prvky, kterých filmoví tvůrci využívají a které se v analyzovaných filmech objevují, a snaží se vyložit jejich význam. Pro dokreslení je za těmito dvěma kapitolami krátké pojednání o nejvýraznějších rozdílech mezi asijskými (hlavně čínskými) a euro-americkými filmy.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is focused at mythology of the current myths and basic semiotic features that appear in these films. It analyses and uncovers mythological structures that create a platform for the mores, and derives conclusions about the present society. It chose 30 most successful movies as a muster to analyze. It is divided in two main parts; the first one is focused at mythological aspects. Firstly, it describes the most frequent myths that appear in the majority of the analyzed movies. In the next chapters, it analyzes briefly some specific movies and points out their most distinct features. The second part is focused at semiotic features that are used by the film makers and tries to explain their meaning. The last part of the diploma thesis compares the Euro-American film production with that of Asia (especially China).en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSémiotikacs_CZ
dc.subjectmytologiecs_CZ
dc.subjectfilmycs_CZ
dc.subjectkinematografiecs_CZ
dc.subjectanalýzacs_CZ
dc.subjectSemioticsen_US
dc.subjectmythologyen_US
dc.subjectfilmsen_US
dc.subjectcinematographyen_US
dc.subjectanalysisen_US
dc.titleSémiosféra a mytologická rovina komerčně nejúspěšnějších filmůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId93597
dc.title.translatedSemiosphere and mythological niveau of commercially most successful moviesen_US
dc.contributor.refereeDominik, Šimon
dc.identifier.aleph001370189
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá mytologií současné filmové tvorby a základními sémiotickými prvky, jaké se v těchto snímcích objevují. Analyzuje a rozkrývá mytologické struktury, na nichž jsou filmy postaveny, aby pak na základě zjištěných poznatků vyvodila závěry o soudobé společnosti. Jako analyzovaný vzorek si vybírá 30 komerčně nejúspěšnějších filmů. Rozdělena je na dvě hlavní části; první z nich se zabývá mytologickými prvky, a to nejprve v obecné rovině, kdy popisuje nejčastěji se objevující mýty, v dalších kapitolách stručně analyzuje vybrané jednotlivé filmy a upozorňuje na jejich nejvýraznější prvky. Druhá část se zaobírá sémiotickými prvky, kterých filmoví tvůrci využívají a které se v analyzovaných filmech objevují, a snaží se vyložit jejich význam. Pro dokreslení je za těmito dvěma kapitolami krátké pojednání o nejvýraznějších rozdílech mezi asijskými (hlavně čínskými) a euro-americkými filmy.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is focused at mythology of the current myths and basic semiotic features that appear in these films. It analyses and uncovers mythological structures that create a platform for the mores, and derives conclusions about the present society. It chose 30 most successful movies as a muster to analyze. It is divided in two main parts; the first one is focused at mythological aspects. Firstly, it describes the most frequent myths that appear in the majority of the analyzed movies. In the next chapters, it analyzes briefly some specific movies and points out their most distinct features. The second part is focused at semiotic features that are used by the film makers and tries to explain their meaning. The last part of the diploma thesis compares the Euro-American film production with that of Asia (especially China).en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013701890106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV