Návrh systému hodnocení kvality poskytovaných služeb nízkoprahového klubu Jahoda
The quality evaluation system of the low-threshold club Jahoda services
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33896Identifiers
Study Information System: 97013
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Matoušek, Oldřich
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Social Work
Department
Department of Social Work
Date of defense
8. 2. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Kvalita, sociální služby, kvalita sociálních služeb, standardy kvality sociálních služeb, nízkoprahový klub, zjišťování spokojenosti, návrh systémuKeywords (English)
Quality, social services, quality of social services, standards of social services quality, low-threshold club, satisfaction survey, proposal of systemDiplomová práce "Návrh systému hodnocení kvality poskytovaných služeb nízkoprahového klubu Jahoda" pojednává o problematice hodnocení kvality poskytovaných služeb, která je stěžejní pro dobře fungující organizace v komerční i nekomerční sféře. Práce se konkrétně věnuje oblasti sociálních služeb a jejím cílem je vytvoření návrhu systému hodnocení kvality poskytovaných služeb pro konkrétní zařízení poskytující nízkoprahové sociální služby dětem ve věku 6 - 15 let. První část se zabývá legislativním zakotvením sociálních služeb a představením nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a nízkoprahového klubu Jahoda. Dále jsou zde nastíněny možné způsoby hodnocení kvality poskytovaných služeb a popsány standardy kvality sociálních služeb. Druhou částí diplomové práce je část praktická, která se věnuje vytvoření návrhu systému hodnocení poskytovaných služeb nízkoprahového klubu Jahoda. Návrh tohoto systému vychází z analýzy současných způsobů hodnocení využívaných v zařízení a jeho hlavní součástí je dotazníkové šetření mezi uživateli, pracovníky, dobrovolníky a stážisty NZDM Jahoda. To bylo pilotně ozkoušeno mezi všemi zainteresovanými osobami a vyhodnocení tohoto dotazníkového šetření je také součástí práce.
Diploma thesis "The quality evaluation system of the low-threshold club Jahoda services" deals with questions of evaluation and rising of social services quality, which is the primary objective for well functional organization in commercial as well as noncommercial zone. Thesis is primary applied to sphere of social services and its aim is making proposal for evaluation of services quality for concrete institution providing low-threshold social services to children from 6 to 15years old. The first part describes social services in legal social services in legal and describes low- threshold institutions for children and teenagers, representation low-threshold club Jahoda. Next targets are about possible styles of evaluation provided services quality and their fixation in standards of social services quality. The second part of thesis is practical part, which attends to the proposal of system for quality evaluation offered services in low-threshold club Jahoda. Proposal of this system is coming out from analysis of present system used in the institution and its main part is questionnaire investigation between users, employees, volunteers and trainees of NZDM Jahoda. Pilot was tested between all persons interested in and its representation is a part of the thesis to.