Sociologický výzkum televizního chování. Faktory ovlivňující dobu strávenou sledováním televize
Sociological research of TV audience behaviour. Factors determining the time spent watichng TV
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33685Identifikátory
SIS: 100151
Kolekce
- Kvalifikační práce [23740]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lupač, Petr
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
7. 2. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
televize, sledovanost, sledování televize, ATS, peoplemetr, TVmetr, televizní divák, výzkum televizního chováníKlíčová slova (anglicky)
television, time spent watching TV, watching TV, ATS, Peoplemeter, TVmeter, TV viewer, TV audience behaviour researchSociologický výzkum televizního chování Faktory ovlivňující dobu strávenou sledováním televize ABSTRAKT Diplomová práce pojednává o fenoménu sledování televize a výzkumu televizního chování. V teoretické části práce je sledování televize ukotveno v rámci volnočasových aktivit, pojednána je otázka motivace ke sledování televize a dále je zmíněn i přístup lidí, kteří televizi ze svého života záměrně vylučují. Text neopomíjí ani významné soudobé determinanty sledování televize - internet a digitalizaci televizního vysílání. Následuje představení hlavních metod výzkumu televizní sledovanosti v rámci České republiky. Zbylá část práce má empirický charakter a zaměřuje se na analýzu a identifikaci faktorů, které nejvíce ovlivňují dobu strávenou sledováním televize. Nejprve se tak děje prostřednictvím separátních jednodušších analýz a v závěru práce prostřednictvím hledání regresního modelu, který by co nejlépe predikoval televizní sledovanost u jednotlivců na základě jejich sociodemografických a jiných charakteristik. Klíčová slova: televize, sledovanost, sledování televize, ATS, peoplemetr, TVmetr, televizní divák, výzkum televizního chování
Sociological Research of TV Audience Behaviour Factors Determining The Time Spent Watching TV ABSTRACT The thesis deals with the phenomenon of TV viewing and with TV audience behaviour research. The theoretical part demarcates watching TV within leisure activities and deals with the question of motivation for watching TV as well. It also mentions the approach of people who intentionally try to exclude TV from their life. The text does not omit even the important contemporary determinants of watching TV - Internet and digitization of TV broadcasting. Subsequently, the main methods of TV audience behaviour research in the Czech Republic are introduced. In the empirical part, the main factors that most affect the time spent watching TV are being identified - first through separate elementary analyses and afterwards through searching for a regression model that would best predict the time spent watching TV for individuals and groups based on their socio-demographic and other characteristics. Keywords: television, time spent watching TV, watching TV, ATS, Peoplemeter, TVmeter, TV viewer, TV audience behaviour research