Zobrazit minimální záznam

How people buy on Internet
dc.contributor.advisorJeřábek, Hynek
dc.creatorProcházková, Pavla
dc.date.accessioned2020-08-24T16:25:15Z
dc.date.available2020-08-24T16:25:15Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33593
dc.description.abstractUNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut sociologických studií Pavla Procházková Jak lidé nakupují na internetu Abstrakt diplomové práce Práce popisuje základní principy v nákupním chování lidí na internetu. Cílem bylo říci, zda je nakupování na internetu racionální. Práce se zabývala teoriemi racionality a teorií omezené racionality z pohledu sociologických, ekonomických a psychologických přístupů. Všechny teorie se shodují v tom, že člověk, jedná-li racionálně, volí nejefektivnější variantu možného chování. Ať už získá přínos ekonomický, sociální či psychologický. Z tohoto širokého pohledu je jasné, že člověk ve většině případech svého jednání jedná racionálně, protože i nejhlubší emoce má jistý racionální základ, který ovšem v průběhu staletí svoji účelnost ztratil. Možná iracionalita může být v dnešní době způsobena příliš rychlým růstem technologií, zahlcením informací (informace jsou čím dál více a šířeji dostupné, ovšem zhoršuje se orientace v nich, člověk musí volit, kterými se bude řídit, které jsou důvěryhodné). Internet do nakupování vnáší prvek vyšší racionality ve svých nástrojích. Zároveň omezuje například vjemy, čímž se racionalita výběru snižuje. Závěrem je, že lidé na internetu jednají racionálně, nakupují s cílem maximalizovat svůj užitek (získat nízkou cenu, ušetřit...cs_CZ
dc.description.abstractCHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE FACULTY OF SOCIAL SCIENCES Institute of Sociological Studies Pavla Procházková How people buy on internet Abstract of the Diploma Thesis This thesis describes the basic principles of human behavior in shopping on the Internet. The aim was to tell whether shopping on the Internet is rational. The work deals with theories of rationality and bounded rationality theories from the perspective of sociological, economic and psychological approaches. All theories agree that the man is rational, selects the most efficient option of possible behavior. Whether the benefits gained are economic, social or psychological. From this broad perspective, it is clear that people in most cases their actions are rational, because even the deepest emotions have some rational basis, however, that over the centuries They lost its effectiveness. Perhaps it may be irrational today due to too rapid growth of technology, information overload (information is becoming more and more widely available, but their understanding is worse, a man must decide which of them to follow). Internet for shopping feature brings greater rationality in their instruments. It also restricts such perceptions, which reduces the rationality of choice. The conclusion is that people act rationally on the Internet, buying in order to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectnákupní chovánícs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectracionální rozhodovánícs_CZ
dc.subjectomezená racionální volbacs_CZ
dc.subjectbuying behavioren_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectrational decision makingen_US
dc.subjectbounded rational choiceen_US
dc.titleJak lidé nakupují na internetucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-20
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId104927
dc.title.translatedHow people buy on Interneten_US
dc.contributor.refereeTuček, Milan
dc.identifier.aleph001384405
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csUNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut sociologických studií Pavla Procházková Jak lidé nakupují na internetu Abstrakt diplomové práce Práce popisuje základní principy v nákupním chování lidí na internetu. Cílem bylo říci, zda je nakupování na internetu racionální. Práce se zabývala teoriemi racionality a teorií omezené racionality z pohledu sociologických, ekonomických a psychologických přístupů. Všechny teorie se shodují v tom, že člověk, jedná-li racionálně, volí nejefektivnější variantu možného chování. Ať už získá přínos ekonomický, sociální či psychologický. Z tohoto širokého pohledu je jasné, že člověk ve většině případech svého jednání jedná racionálně, protože i nejhlubší emoce má jistý racionální základ, který ovšem v průběhu staletí svoji účelnost ztratil. Možná iracionalita může být v dnešní době způsobena příliš rychlým růstem technologií, zahlcením informací (informace jsou čím dál více a šířeji dostupné, ovšem zhoršuje se orientace v nich, člověk musí volit, kterými se bude řídit, které jsou důvěryhodné). Internet do nakupování vnáší prvek vyšší racionality ve svých nástrojích. Zároveň omezuje například vjemy, čímž se racionalita výběru snižuje. Závěrem je, že lidé na internetu jednají racionálně, nakupují s cílem maximalizovat svůj užitek (získat nízkou cenu, ušetřit...cs_CZ
uk.abstract.enCHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE FACULTY OF SOCIAL SCIENCES Institute of Sociological Studies Pavla Procházková How people buy on internet Abstract of the Diploma Thesis This thesis describes the basic principles of human behavior in shopping on the Internet. The aim was to tell whether shopping on the Internet is rational. The work deals with theories of rationality and bounded rationality theories from the perspective of sociological, economic and psychological approaches. All theories agree that the man is rational, selects the most efficient option of possible behavior. Whether the benefits gained are economic, social or psychological. From this broad perspective, it is clear that people in most cases their actions are rational, because even the deepest emotions have some rational basis, however, that over the centuries They lost its effectiveness. Perhaps it may be irrational today due to too rapid growth of technology, information overload (information is becoming more and more widely available, but their understanding is worse, a man must decide which of them to follow). Internet for shopping feature brings greater rationality in their instruments. It also restricts such perceptions, which reduces the rationality of choice. The conclusion is that people act rationally on the Internet, buying in order to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013844050106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV