dc.contributor.advisor | Přádná, Stanislava | |
dc.creator | Franc, Adam | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T00:45:00Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T00:45:00Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/33479 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá hudební složkou v českých filmech Miloše Formana. Téma je zasazeno do širšího kontextu hudební kultury 60. let, neboť hlavní pozornost je zaměřena na analýzu kulturních jevů spjatých s hudebním vyjádřením, které zanechaly svůj otisk ve Formanových filmech a do značné míry se podílely na specifičnosti jejich hudební stopy. Filmy tedy nejsou analyzovány jako samostatné artefakty, ale jsou nahlíženy jako dokumenty, na něž působilo tehdejší společenské klima. Práce sleduje běžné společenské fenomény, jež tvoří nedílnou součást Formanových filmů: taneční zábavy, twist a rozhlasové vysílání. Dále mapuje Formanovu spolupráci s divadlem Semafor a vliv semaforské poetiky na sledované filmy. Podrobné analýze jsou podrobeny písňové texty Jiřího Suchého a dobové hity pop music středního proudu, jež jsou důležitou součástí Formanových filmů. Stručné nastínění kinematografického kontextu šedesátých let a komparace s tematicky spřízněnými filmy napomáhá upřesnit Formanův přístup k hudební složce. Kolážovitá struktura této práce dává vyniknout několika protikladným tendencím populární hudební kultury 60. let, jejíž rozmanitost se odráží ve Formanových filmech. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with a musical aspect in Czech films directed by Miloš Forman. The topic is investigated within a wider context of musical culture of the 1960s as it is focused on analysis of cultural phenomena associated with musical expression which left their impression on Forman's films and participated, to great extent, in specificity of their soundtracks. So the films are not analyzed as separate artifacts, but they are considered as documents affected by the social climate at that time. Common social phenomena which were an integral part of Forman's films are studied such as dancing parties, twist and radio broadcasting. The Forman's cooperation with the Semafor theatre is analyzed as well as how Semafor poetics influenced his films. Jiří Suchý's lyrics and the period hits classified as the medium pop music stream are carefully analyzed as they are an important part of Forman's films. A short outline of the cinematographic context of the 1960s and comparison with films thematically similar help to specify Forman's approach to the music aspect. The collage-like structure of the work highlights a few contradictory trends in pop music of the 1960s whose variety can be seen in Forman's films. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Miloš Forman | cs_CZ |
dc.subject | filmová hudba | cs_CZ |
dc.subject | populární hudba | cs_CZ |
dc.subject | hudební kultura | cs_CZ |
dc.subject | divadlo Semafor | cs_CZ |
dc.subject | twist | cs_CZ |
dc.subject | bigbít | cs_CZ |
dc.subject | Milos Forman | en_US |
dc.subject | film music | en_US |
dc.subject | pop music | en_US |
dc.subject | musical culture | en_US |
dc.subject | Semafor theatre | en_US |
dc.subject | twist | en_US |
dc.subject | rock'n'roll | en_US |
dc.title | Hudba v českých filmech Miloše Formana | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-06-10 | |
dc.description.department | Film Studies Department | en_US |
dc.description.department | Katedra filmových studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 101100 | |
dc.title.translated | Music in Czech Movies Made by Milos Forman | en_US |
dc.contributor.referee | Klimeš, Ivan | |
dc.identifier.aleph | 001369665 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Cinema Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Filmová věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra filmových studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Film Studies Department | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Filmová věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Cinema Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá hudební složkou v českých filmech Miloše Formana. Téma je zasazeno do širšího kontextu hudební kultury 60. let, neboť hlavní pozornost je zaměřena na analýzu kulturních jevů spjatých s hudebním vyjádřením, které zanechaly svůj otisk ve Formanových filmech a do značné míry se podílely na specifičnosti jejich hudební stopy. Filmy tedy nejsou analyzovány jako samostatné artefakty, ale jsou nahlíženy jako dokumenty, na něž působilo tehdejší společenské klima. Práce sleduje běžné společenské fenomény, jež tvoří nedílnou součást Formanových filmů: taneční zábavy, twist a rozhlasové vysílání. Dále mapuje Formanovu spolupráci s divadlem Semafor a vliv semaforské poetiky na sledované filmy. Podrobné analýze jsou podrobeny písňové texty Jiřího Suchého a dobové hity pop music středního proudu, jež jsou důležitou součástí Formanových filmů. Stručné nastínění kinematografického kontextu šedesátých let a komparace s tematicky spřízněnými filmy napomáhá upřesnit Formanův přístup k hudební složce. Kolážovitá struktura této práce dává vyniknout několika protikladným tendencím populární hudební kultury 60. let, jejíž rozmanitost se odráží ve Formanových filmech. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with a musical aspect in Czech films directed by Miloš Forman. The topic is investigated within a wider context of musical culture of the 1960s as it is focused on analysis of cultural phenomena associated with musical expression which left their impression on Forman's films and participated, to great extent, in specificity of their soundtracks. So the films are not analyzed as separate artifacts, but they are considered as documents affected by the social climate at that time. Common social phenomena which were an integral part of Forman's films are studied such as dancing parties, twist and radio broadcasting. The Forman's cooperation with the Semafor theatre is analyzed as well as how Semafor poetics influenced his films. Jiří Suchý's lyrics and the period hits classified as the medium pop music stream are carefully analyzed as they are an important part of Forman's films. A short outline of the cinematographic context of the 1960s and comparison with films thematically similar help to specify Forman's approach to the music aspect. The collage-like structure of the work highlights a few contradictory trends in pop music of the 1960s whose variety can be seen in Forman's films. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013696650106986 | |