Využití sociálních médií ve volební kampani v ČR se zaměřením na prvovoliče
Usage of social media in election campaign in the Czech republic with emphasis on youngest voters
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32717Identifikátory
SIS: 94727
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Zbiejczuk, Adam
Oponent práce
Šlerka, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
6. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sociální média, nová média, volební kampaň, politický marketing, prvovoličiKlíčová slova (anglicky)
social media, new media, election campaign, political marketing, youngest votersCílem diplomové práce je zmapovat způsoby využití sociálních médií ve volební kampani. Teoretická část zahrnuje základní koncepty politického marketingu, stručnou charakteristiku sociálních médií a jejich nejdůležitějších sociokulturních aspektů, dále popisuje specifika volebních kampaní v prostředí sociálních médií a stanovuje několik zásad pro jejich úspěšné vedení. Praktická část se sestává z případových studií kampaní stran Strany zelených a TOP 09 k českým parlamentním volbám 2010. Zkoumá způsob, jakým obě strany vedly kampaň v prostředí sociálních médií a nakolik toto jejich úsilí odpovídalo zásadám popsaným v teoretické části, s důrazem na oslovování prvovoličů a nejmladších voličů.
The goal of this diploma thesis is to map the possible uses of social media in election campaign. The theoretical part includes basic concepts of political marketing; brief characterization of social media and its most important sociocultural aspects; it also describes the specifics of election campaign in social media environment and few policies for its success. The practical part consists of case studies of campaigns of the parties Strana zelených and TOP 09 for czech parliamentary election in 2010. It examines the way in which both parties used social media in their campaigns and how their strategies complied with the policies described in theoretical chapters, with emphasis on addressing youngest voters.