Jak udržet cíle /smysl/ literární výchovy v průřezových tématech
Maintaining objectives /sense/ of literary education in cross-sectional topics
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32587Identifiers
Study Information System: 90436
Collections
- Kvalifikační práce [15802]
Author
Advisor
Referee
Hausenblas, Ondřej
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Scienses
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce se zaměřuje na proměny vzdělávání v České republice po roce 1989, věnuje svou pozornost probíhající kurikulární reformě, se kterou souvisí i zavedení průřezových témat do našeho vzdělávání. Společně s průřezovými tématy a jejich realizací se však odkrývá i nová problematika, kterou je jejich propojení s jednotlivými vzdělávacími předměty. Primárním cílem této práce je najít obecnou radu, jak udržet cíle (smysl) literární výchovy v průřezových tématech, tedy odhalit podmínky, při jejichž splnění bude proces propojení průřezových témat s literární výchovou úspěšný.
My dissertation is focused on the changes of education in the Czech Republic after 1989, paying attention to the actual curricular reform which is related to the establishment of cross-sectional topics into our education. However, together with the cross-sectional topics and their implementation new problems of connecting them with the individual educational subjects are emerging. Primary target of my work is to find a general advice how to maintain objectives (sense) of literary education in cross-sectional topics and thus reveal the conditions on satisfying of which the process of connecting cross-sectional topics with the literary education will be successful.