KPR - vybavení pomůckami v PNP (metodika, stav pomůcek, kompetence NLZP)
CPR - aid tools in the PNP (methodology, aid tools status, NLZP competency)
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32102Identifiers
Study Information System: 110461
Collections
- Kvalifikační práce [1161]
Author
Advisor
Referee
Kupečková, Ivana
Klicperová, Zuzana
Faculty / Institute
Faculty of Medicine in Hradec Králové
Discipline
General Nurse
Department
Department of Social Medicine
Date of defense
10. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Hradci KrálovéLanguage
Czech
Grade
Very good
Autor: Jana Hazuková Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: KPR - vybavení pomůckami v PNP (metodika, stav pomůcek, kompetence NLZP) Vedoucí práce: Mgr. Michaela Votroubková Počet stran: 120 Počet příloh: 3 Rok obhajoby: 2011 Klíčová slova: kardiopulmonální resuscitace, přednemocniční péče, kompetence, pomůcky, nelékařští zdravotničtí pracovníci Bakalářská práce pojednává o kompetencích nelékařských zdravotnických pracovníků při kardiopulmonální resuscitaci v přednemocniční péči v podmínkách zdravotnické záchranné služby, a jaké při své práci používají pomůcky, které jsou samozřejmě naprosto nezbytné, aby účinnost celého zásahu byla pro pacienta co nejpříznivější. V empirické části, která je tvořena kvantitativním průzkumným šetřením, jsou porovnány znalosti v jednotlivých okruzích kompetencí. Uceluje představu, do jaké míry své kompetence využíváme a naopak, jestli v některých případech nekonáme nad rámec svých pravomocí a povinností.
Bachelor thesis deals with the competence of paramedical staff in cardiopulmonary resuscitation in prehospital care in terms of emergency medical services and the tools/equipment they use which are of course essential conditions to ensure that the effectiveness of the intervention was for the patient as favorable as possible. In the empirical part, which consists of a quantitative exploratory investigation, knowledge and skills at particular level of competency are compared. It compacts an idea to what extent we use our competencies, and on the contrary, if there are cases we act beyond our competency and responsibility.