Zobrazit minimální záznam

Bohumil Hrabal, visual arts and film
dc.contributor.advisorHolý, Jiří
dc.creatorKhechini, Lamyaa
dc.date.accessioned2017-04-21T07:34:57Z
dc.date.available2017-04-21T07:34:57Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30995
dc.description.abstractV této práci se zabývám tvorbou Bohumila Hrabala a jeho vztahem k avantgardním uměleckým směrům. Autorův vztah k výtvarnému umění je již všem dobře znám: Hrabal systematicky sledoval a zahajoval výstavy, zobrazoval činnost umělců ve svém literárním díle a rád poukazoval na význam umění pro svou tvorbu. Proto to, co psal, považoval často za "psaní obrazů", které si čtenáři mohli ne číst, ale před sebou si malovat jako obrazy. Již v tomto postoji, v němž se prolíná zájem o literaturu se zájmem o výtvarné umění, vidíme jeho zakotvení v myšlení avantgardy. Hrabal psal převážně povídky. Povídka z hlediska literární vědy je něco jako obraz. Co se týče Hrabalovy poetiky, je nutno zdůraznit to, že autor nepřebíral žádné estetické ani filozofické koncepce v jejich celistvosti, ale vybíral si z nich jednotlivé prvky a ideje, které pak po svém přetvářel. Nesoustředil se pouze na jeden nebo několik málo inspirativních zdrojů, ale přebíral impulzy z mnoha stran. Byl ovlivněn poetismem, surrealismem a dadaismem, myslím si však, že nejvýznamnější a nejprokazatelnější vliv na něj měly hlavně myšlenky Skupiny 42, i když se oficiálně nikdy nestal této skupiny členem. Dále byl ovlivněn kolážemi Kurta Schwitterse a výtvarným a grafickým programem Vladimíra Boudníka, takzvaným explosionalismem.S Boudníkovou tvorbou můžeme najít...cs_CZ
dc.description.abstractThis paper deals with the formation of Bohumil Hrabal, and its relationship to the avant-garde artistic directions. The author's relationship to visual art is already well known to all: a systematic Hrabal followed and launched the exhibition, displayed the work of artists in their literary works and the like pointed to the importance of art for their work. Therefore, what he wrote, often considered a "writing image", which readers could not read, but before you paint them as paintings. Already in this position, in which the blended interest in literature with a focus on art, see his rooted in the avant-garde thinking. Hrabal wrote mostly short stories. A short story in terms of literary history is like a painting. Regarding Hrabals poetry, it must be stressed that the author nepřebíral no aesthetic or philosophical concepts in their entirety, but chose to assign each of the elements and ideas then after that its transform. Not focus on just one or a few inspirational resources, but borrowed from many pulses. He was influenced by poetism, Surrealism and Dada, but I think the most important and influential of nejprokazatelnější were essentially thoughts of Group 42, although never officially become a member of this group. It was also influenced by Kurt Schwitters's collages and art and graphics program...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleBohumil Hrabal, výtvarné umění a filmcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-02-11
dc.description.departmentInstitute of Czech Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav bohemistických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82655
dc.title.translatedBohumil Hrabal, visual arts and filmen_US
dc.contributor.refereeBischofová, Jana
dc.identifier.aleph001197389
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeština pro cizincecs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech for Non-Native Speakersen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav bohemistických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeština pro cizincecs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech for Non-Native Speakersen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV této práci se zabývám tvorbou Bohumila Hrabala a jeho vztahem k avantgardním uměleckým směrům. Autorův vztah k výtvarnému umění je již všem dobře znám: Hrabal systematicky sledoval a zahajoval výstavy, zobrazoval činnost umělců ve svém literárním díle a rád poukazoval na význam umění pro svou tvorbu. Proto to, co psal, považoval často za "psaní obrazů", které si čtenáři mohli ne číst, ale před sebou si malovat jako obrazy. Již v tomto postoji, v němž se prolíná zájem o literaturu se zájmem o výtvarné umění, vidíme jeho zakotvení v myšlení avantgardy. Hrabal psal převážně povídky. Povídka z hlediska literární vědy je něco jako obraz. Co se týče Hrabalovy poetiky, je nutno zdůraznit to, že autor nepřebíral žádné estetické ani filozofické koncepce v jejich celistvosti, ale vybíral si z nich jednotlivé prvky a ideje, které pak po svém přetvářel. Nesoustředil se pouze na jeden nebo několik málo inspirativních zdrojů, ale přebíral impulzy z mnoha stran. Byl ovlivněn poetismem, surrealismem a dadaismem, myslím si však, že nejvýznamnější a nejprokazatelnější vliv na něj měly hlavně myšlenky Skupiny 42, i když se oficiálně nikdy nestal této skupiny členem. Dále byl ovlivněn kolážemi Kurta Schwitterse a výtvarným a grafickým programem Vladimíra Boudníka, takzvaným explosionalismem.S Boudníkovou tvorbou můžeme najít...cs_CZ
uk.abstract.enThis paper deals with the formation of Bohumil Hrabal, and its relationship to the avant-garde artistic directions. The author's relationship to visual art is already well known to all: a systematic Hrabal followed and launched the exhibition, displayed the work of artists in their literary works and the like pointed to the importance of art for their work. Therefore, what he wrote, often considered a "writing image", which readers could not read, but before you paint them as paintings. Already in this position, in which the blended interest in literature with a focus on art, see his rooted in the avant-garde thinking. Hrabal wrote mostly short stories. A short story in terms of literary history is like a painting. Regarding Hrabals poetry, it must be stressed that the author nepřebíral no aesthetic or philosophical concepts in their entirety, but chose to assign each of the elements and ideas then after that its transform. Not focus on just one or a few inspirational resources, but borrowed from many pulses. He was influenced by poetism, Surrealism and Dada, but I think the most important and influential of nejprokazatelnější were essentially thoughts of Group 42, although never officially become a member of this group. It was also influenced by Kurt Schwitters's collages and art and graphics program...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav bohemistických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990011973890106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV