Elektronická sbírka řešených úloh z elektřiny a magnetismu - stejnosměrný elektrický proud
Electronic Collection of Solved Problems in Electromagnetism - Direct Current
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30613Identifikátory
SIS: 49050
Katalog UK: 990013864640106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [11978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ošťádal, Ivan
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Učitelství fyziky - matematiky pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky fyziky
Datum obhajoby
11. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Práce volně navazuje na bakalářskou práci Elektronická sbírka řešených úloh z elektřiny a magnetismu I, obhájenou na konci akademického roku 2007. Cílem této práce bylo do elektronické sbírky do části stejnosměrný elektrický proud vypracovat a doplnit řešené úlohy tak, aby tato část obsahovala typové úlohy odpovídající úrovni na pomezí střední a vysoké školy a co nejlépe pokryla danou oblast učiva na střední škole. Úlohy v této kapitole byly tematicky rozděleny do několika podkapitol. Kromě tvorby úloh se práce zaměřila na monitorování použitelnosti sbírky, zejména členění a struktury řešení úloh, které sbírka obsahuje. Průzkum byl proveden za pomoci elektronického dotazníku, který vyplňovali uživatelé sbírky, zvláště posluchači prvního ročníku oboru fyzika na MFF UK, kterým byla tato sbírka představena. Dále byl proveden rozbor učební látky stejnosměrný elektrický proud na středoškolském a vysokoškolském stupni vzdělávání. Ukázka vypracovaných úloh, dotazník a jeho vyhodnocení jsou k této práci přiloženy.
This thesis is a follow-up to of the bachelor thesis titled Electronic Collection of Solved Problems in Electromagnetism. The aim of this thesis was to a follow-up to and include more solved tasks and problems into the chapter "Electricity and magnetism - Direct current" at the high school and university level and cover completely the area of the high school curriculum. Tasks in this chapter were divided into several sections, according to physics topics they cover. In addition to the task creation, the thesis was focused on monitoring of the usability of the collection, especially of the structure of the tasks solution. The research was conducted by the mean of an electronic questionnaire lled out by users of the collection, especially rst-year students of physics course at MFF UK, to whom the collection was introduced. A sample of solved problems, the questionnaire and its evaluation are attached to the thesis.
