Kontrastivní přístup ve výuce gramatiky jako základní komponent učebnice češtiny pro rusky hovořící
A contrastive approach to grammar teaching as the main component of Czech textbooks for Russian speakers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30550Identifikátory
SIS: 82430
Katalog UK: 990011973730106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hasil, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Čeština pro cizince
Katedra / ústav / klinika
Ústav bohemistických studií
Datum obhajoby
4. 2. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce Kontrastivní přístup ve výuce gramatiky jako základní komponent učebnice češtiny pro rusky hovořící je věnována otázkám tvorby učebnic češtiny pro danou cílovou skupinu. Zkoumá současnou situaci na trhu českých učebních materiálů pro cizince, dále analyzuje dostupná vydání a zastavuje se u problematiky tvorby učebnic češtiny pro cizince. Hlavní pozornost je soustředěna na aplikaci kontrastivního přístupu při výuce české gramatiky. V této souvislosti autorka pojednává o teoretických a praktických předpokladech výuky blízce příbuzného jazyka, o interferenci jako základním didaktickém problému, podává stručný srovnávací přehled češtiny a ruštiny a zjišťuje možnosti aplikace kontrastivního přístupu při zpracování gramatické složky na materiálu vybraných učebnic pro východoslovanské uživatele.
Diploma thesis A Contrastive Approach to Grammar Teaching as the Main Component of Czech Textbooks for Russian Speakers is focused on issues of creating texbooks for this target group. The work researches into a situation on the Czech texbook market, then analizes available publications of Czech for Russian speakers and dwells over creating Czech texbooks for foreigners. The main attention is concentrated on application of a contrastive approach in Czech grammar teaching. The author is also inquire into related topics, which are theoretical and practical issues of second Slavonic language teaching, interference as a main didactic problem. She presents a comparative review of Czech and Russian and investigates with possibilities of contrastive approach in processing grammar part of a texbook on the basis of the available publications for East Slavonic students.
