Zobrazit minimální záznam

Concept of School Geography in Hungary, Poland and Slovakia
dc.contributor.advisorŘezníčková, Dana
dc.creatorVrhel, Matěj
dc.date.accessioned2017-04-21T05:12:34Z
dc.date.available2017-04-21T05:12:34Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30331
dc.description.abstractPředkládaná práce zkoumá změny koncepce vzdělávacích systémů se zaměřením na výuku geografie v postkomunistických státech střední Evropy. Vybranými státy jsou Polsko, Maďarsko a Slovensko. Sledujeme změny konceptu v období od pádu železné opony až po současnost, kdy hlavním impulzem proměn jsou kurikulární reformy. Předmětem obsahové analýzy se staly závazné kurikulární dokumenty těchto zemí. Popisujeme, jakým způsobem byly tyto dokumenty vytvořeny a jak byly zaváděny do praxe. Dalším důležitým aspektem diplomové práce je analýza a porovnání školských systémů jednotlivých států. Uvedené analýzy představují širší zarámování potřebné pro naplnění hlavního cíle diplomové práce. Tedy pro analýzu vlastního pojetí a postavení geografie jako všeobecně vzdělávacího předmětu ve všeobecném vzdělávání sledovaných států. Postavení a pojetí školní geografie je zkoumáno od posledních desetiletí totality přes posttotalitní kurikulární reformy až po současný stav. Obsahová analýza sleduje zařazení (funkce) školní geografie do vzdělávacích oblastí kurikulárních dokumentů, podstatu (specifikaci) hlavních vzdělávacích cílů a obsahové rozvržení tematických plánů. Dalším, a to kvantitativním hlediskem je hodinová dotace školní geografie v jednotlivých ročnících. V závěru práce jsou shrnuty podobnosti a odlišnosti v pojetí a...cs_CZ
dc.description.abstract- This work deals with changes of education systems' concepts (with a special emphasis on teaching geography) in post communist states of Central Europe. Monitored states are Poland, Hungary and Slovakia. We follow the changes of concepts within the period of the fall of iron curtain till today, the main trigger of changes are curricular reforms. The obligatory curricular documents of these states became a subject of content analysis. We describe how the documents had been created and how they were introduced into everyday life. Another aspect of this work is the analysis and comparison of school systems of the individual lands. The mentioned analyses represent a wider framework for fulfiling the main aim of this thesis. Thus for the analysis of the concept and character of geography as a subject of general education in the process of general education in monitored lands. The concept and character of school geography are analysed starting with the period of last decades of totalitarian regimes and going through post-totalitarian curricular reforms untill today. The content analysis follows the inclusion of school geography into learning areas of curricular documents, the main educational aims and the content design of thematic plans. A further, respectively quantitation aspect is the number of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleKoncepce školní geografie Maďarska, Polska a Slovenskacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-27
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId61366
dc.title.translatedConcept of School Geography in Hungary, Poland and Slovakiaen_US
dc.contributor.refereeHanus, Martin
dc.identifier.aleph001292880
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro SŠ geografie - historiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography and History for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro SŠ geografie - historiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography and History for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředkládaná práce zkoumá změny koncepce vzdělávacích systémů se zaměřením na výuku geografie v postkomunistických státech střední Evropy. Vybranými státy jsou Polsko, Maďarsko a Slovensko. Sledujeme změny konceptu v období od pádu železné opony až po současnost, kdy hlavním impulzem proměn jsou kurikulární reformy. Předmětem obsahové analýzy se staly závazné kurikulární dokumenty těchto zemí. Popisujeme, jakým způsobem byly tyto dokumenty vytvořeny a jak byly zaváděny do praxe. Dalším důležitým aspektem diplomové práce je analýza a porovnání školských systémů jednotlivých států. Uvedené analýzy představují širší zarámování potřebné pro naplnění hlavního cíle diplomové práce. Tedy pro analýzu vlastního pojetí a postavení geografie jako všeobecně vzdělávacího předmětu ve všeobecném vzdělávání sledovaných států. Postavení a pojetí školní geografie je zkoumáno od posledních desetiletí totality přes posttotalitní kurikulární reformy až po současný stav. Obsahová analýza sleduje zařazení (funkce) školní geografie do vzdělávacích oblastí kurikulárních dokumentů, podstatu (specifikaci) hlavních vzdělávacích cílů a obsahové rozvržení tematických plánů. Dalším, a to kvantitativním hlediskem je hodinová dotace školní geografie v jednotlivých ročnících. V závěru práce jsou shrnuty podobnosti a odlišnosti v pojetí a...cs_CZ
uk.abstract.en- This work deals with changes of education systems' concepts (with a special emphasis on teaching geography) in post communist states of Central Europe. Monitored states are Poland, Hungary and Slovakia. We follow the changes of concepts within the period of the fall of iron curtain till today, the main trigger of changes are curricular reforms. The obligatory curricular documents of these states became a subject of content analysis. We describe how the documents had been created and how they were introduced into everyday life. Another aspect of this work is the analysis and comparison of school systems of the individual lands. The mentioned analyses represent a wider framework for fulfiling the main aim of this thesis. Thus for the analysis of the concept and character of geography as a subject of general education in the process of general education in monitored lands. The concept and character of school geography are analysed starting with the period of last decades of totalitarian regimes and going through post-totalitarian curricular reforms untill today. The content analysis follows the inclusion of school geography into learning areas of curricular documents, the main educational aims and the content design of thematic plans. A further, respectively quantitation aspect is the number of...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990012928800106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV