Kompetence lektora v zážitkové pedagogice
Competencies of a lecturer in pedagogy of experience
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29644Identifikátory
SIS: 89088
Katalog UK: 990014315540106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štěpánek, Zdeněk
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
23. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
CHern teto prace Je zmapovat zakladni kompetence dulezite pro lektora zazitkovYch akci. Kompetencemi se zde mysli jak potrebne dovednosti, znalosti a osobnostni charakteristiky, tak ukoly a pravomoci lektora. Cast prace je venovana kompetencim trenerU socialne-psychologickeho vYcviku.Ten se zahyva socialnimi kompetencemi, ktere jsou pro lektory zazitkove pedagogiky velmi dulezite. Posledni kapitola je venovana hodnoceni lektorU. Konkretne popisuji system hodnoceni ve sdruzeni Jules a Jim, predevsim tvorbu kompetencniho modelu lektora zazitkovych kurzu. Na zaklade vysledku hodnoceni navrhuji doporuceni pro praci s lektory ve sdruzeni.
The aim of this bachelor thesis is to characterize the most important competencies of a lecturer, who uses methods of experience pedagogy. The word "competency" means required abilities, knowledge and personal characteristics as well as different tasks and related authority of a lecturer. One part of the thesis deals with competencies of lecturers of social-psychological trainings. That is because these trainings are focused on social competencies which are essential for lecturers in experience pedagogy. The last chapter focuses on evaluation of lecturers. Specifically I describe a system of evaluation in an NGO called "Jules a Jim", mainly the process of creation of a competency model of a lecturer using methods of experiential learning. On the basis of the results of the evaluation I would like to propose recommendations on training lecturers at Jules a Jim.
