Potenciál sociálních sítí pro marketing a jeho efektivita v tomto virtuálním prostředí
Potential of Social Networks for Marketing and its Effectiveness in the Virtual Environment
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29549Identifiers
Study Information System: 87562
Collections
- Kvalifikační práce [6815]
Author
Advisor
Referee
Poštulka, Filip
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Electronic Culture and Semiotics
Department
Department of Electronic Culture and Semiotics
Date of defense
24. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce se zabývá komunikačním fenoménem sociálních sítí, přičemž se podrobně věnuje komunitnímu portálu Facebook. Na něj nahlíží jako na nové kulturní prostředí, které je jeho členy stále více vnímáno jako nedílná součást života. Odhaluje principy jeho fungování a rozebírá téma bezpečnosti a soukromí. Teoretický základ práce je doplněn o definici internetového marketingu a marketingu v oblasti sociálních sítí. Social media marketing je hlavní náplní druhé, praktické části práce. Ta přináší detailní informace o tomto novém druhu marketingu a především objasňuje principy úspěšného marketingového sdělení právě v oblasti sociálních sítí. Práce je zakončena případovými studiemi, které veškerý teoretický základ převádějí do praxe.
This diploma thesis focuses on communication phenomenon of social networks and particular attention devotes to community portal Facebook. Facebook is considered to be a new cultural environment which is perceived by its members as an important part of their life. The thesis discloses principles of Facebook's funcionality and dissects the theme of security and privacy. Theoretical base is supplemented with internet marketing, or marketing in social net surrounding, definition. Social media marketing is the main content of second, practical part of the thesis. It brings detailed information about this new kind of marketing and above all it clears up the principles of successful marketing announcement in the field of social net. The thesis includes with case studies as well, which transfers whole theoretical base into practice.