dc.contributor.advisor | Šnýdrová, Ivana | |
dc.creator | Hladníková, Nina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-21T00:26:28Z | |
dc.date.available | 2017-04-21T00:26:28Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/29391 | |
dc.description.abstract | Každý jedinec je výjimečný. Každý z nás je produktem dědičnosti a prostředí. Velký vliv na vývoj osobnosti má rodina, kultura, životní situace a zkušenosti. Výsledkem je odlišnost od kohokoliv jiného. Každý člověk přepokládá, že myšlení ostatních lidí funguje na stejném principu, ale velmi často lidé, se kterými přijdeme do kontaktu, nehodnotí a nevnímají věci jako my nebo se nezajímají o stejné věci. Jejich myšlení funguje odlišně než to naše. Tyto odlišnosti vytváří prostor pro aplikaci a využití osobnostních typologií. S odlišným vnímáním, názory, pohledy, se setkáváme ve všech oblastech našeho života, ať už v rodinném, školním či pracovním prostředí. K porozumění těchto rozdílů nám pomáhá i typologie osobnosti podle Myersové a Briggsové (MBTI®). MBTI umožňuje identifikovat, proč se lidé chovají tak jak se chovají, proč dělají rozhodnutí jinak, než jak očekáváme. K tomu využívá čtyř dichotomií, na jejichž základě je vytvořeno šestnáct osobnostních typů. Kromě pochopení základního chování lidské osobnosti, můžeme tuto typologii využít i v jiných oblastech, jako např.: osobní rozvoj, plánování a rozvoj kariéry, koučování, zlepšení komunikace, řešení konfliktů a problémů, budování týmů apod. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Each individual is unique. Each of us is a product of heredity and environment. Big influence and impact on our personality has the family, culture, life situations and experience. The result is the difference from everyone else. Each person supposes that other people's minds function on the same principles. However very often, the people with whom we interact do not assess and perceive things in the way do or they are not interested in the same things. Their thinking functions differently. These differences create space for application and usage of personality type theories. With various perception patterns, opinions and views we meet in all areas of our life - in the family, school or working environment. To understand these differences we might be helped by the Personality Type based on Myers-Briggs Type Indicator (MBTI®). MBTI makes it possible to identify why people act as they do, why they drawn other conclusions then we expect. Four dichotomies which give basis for creation of sixteen personality types are used by MBTI. In addition to understanding basic human behavior, we can use this type theory in other domains, e. g.: personal development, planning and career development, coaching, communication improvement, conflicts and problem-solving, teambuilding etc. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Typologie osobnosti podle Myersové a Briggsové | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-09 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 75326 | |
dc.title.translated | Personality type based on Myers-Briggs type indicator | en_US |
dc.contributor.referee | Froněk, Jan | |
dc.identifier.aleph | 001134441 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Každý jedinec je výjimečný. Každý z nás je produktem dědičnosti a prostředí. Velký vliv na vývoj osobnosti má rodina, kultura, životní situace a zkušenosti. Výsledkem je odlišnost od kohokoliv jiného. Každý člověk přepokládá, že myšlení ostatních lidí funguje na stejném principu, ale velmi často lidé, se kterými přijdeme do kontaktu, nehodnotí a nevnímají věci jako my nebo se nezajímají o stejné věci. Jejich myšlení funguje odlišně než to naše. Tyto odlišnosti vytváří prostor pro aplikaci a využití osobnostních typologií. S odlišným vnímáním, názory, pohledy, se setkáváme ve všech oblastech našeho života, ať už v rodinném, školním či pracovním prostředí. K porozumění těchto rozdílů nám pomáhá i typologie osobnosti podle Myersové a Briggsové (MBTI®). MBTI umožňuje identifikovat, proč se lidé chovají tak jak se chovají, proč dělají rozhodnutí jinak, než jak očekáváme. K tomu využívá čtyř dichotomií, na jejichž základě je vytvořeno šestnáct osobnostních typů. Kromě pochopení základního chování lidské osobnosti, můžeme tuto typologii využít i v jiných oblastech, jako např.: osobní rozvoj, plánování a rozvoj kariéry, koučování, zlepšení komunikace, řešení konfliktů a problémů, budování týmů apod. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Each individual is unique. Each of us is a product of heredity and environment. Big influence and impact on our personality has the family, culture, life situations and experience. The result is the difference from everyone else. Each person supposes that other people's minds function on the same principles. However very often, the people with whom we interact do not assess and perceive things in the way do or they are not interested in the same things. Their thinking functions differently. These differences create space for application and usage of personality type theories. With various perception patterns, opinions and views we meet in all areas of our life - in the family, school or working environment. To understand these differences we might be helped by the Personality Type based on Myers-Briggs Type Indicator (MBTI®). MBTI makes it possible to identify why people act as they do, why they drawn other conclusions then we expect. Four dichotomies which give basis for creation of sixteen personality types are used by MBTI. In addition to understanding basic human behavior, we can use this type theory in other domains, e. g.: personal development, planning and career development, coaching, communication improvement, conflicts and problem-solving, teambuilding etc. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011344410106986 | |