Grafický engine pro FPS
Graphical engine for FPS
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29318Identifiers
Study Information System: 49324
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Plch, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
21. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Název práce: Grafický engine pro FPS Autor: Jan Forch Katedra (ústav): Katedra softwarového inženýrství Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. Email vedoucího: Jakub.Yaghob@mff.cuni.cz Abstrakt: V této práci studuji technologie vývoje počítačových her. Práce je zaměřena především na hry typu FPS (First Person Shooter). Tento typ charakterizuje trojrozměrná grafika. V textu budu rozebírat algoritmy, datové struktury, knihovny a optimalizace, které vedou k úspěšné realizaci počítačové hry. Součástí projektu je i konkrétní implementace hry založená na popsaných řešeních. Klíčová slova: subsystém, engine, 3D grafika, umělá inteligence, navigace, hra
Title: Graphical engine for FPS Author: Jan Forch Department: Department of Software Engineering Supervisor: RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. Supervisor's email address: Jakub.Yaghob@mff.cuni.cz Abstract: The aim of the present thesis are technologies of computer games development. Thesis is mainly focused on FPS (first person shooter) type of games. For that type of games is typical three dimensional graphics. Main topics of that text are related algorithms, structures, libraries and optimalizations, which lead to successful realization of computer game. Important part of the thesis is concrete implementation of game which uses described solutions. Keywords: engine, 3D graphics, artificial intelligence, navigation, game