dc.contributor.advisor | Lidický, Bernard | |
dc.creator | Dzetkulič, Michal | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T23:52:57Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T23:52:57Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/29303 | |
dc.description.abstract | V předložené práci studuji vytváření herní umělé inteligence od počátku až do úrovně použitelné v reálné počítačové hře. Prezentuji různé techniky používané pro programování umělé inteligence. Na základe prostudovaného textu jsem vybral algoritmus pro hledání cest v terénu a implementoval jej v počítačové hře BJS. Použití skriptování, jeho výhody a nevýhody jsou diskutovány v další části této práce. Je vybrán vhodný skriptovací jazyk a je použit vestavěn do projektu. Podrobně jsou studovány a následne uspěšně implementovány dva druhy rozhodovacích algoritmů umělé inteligence za použití vybraného skriptovacího jazyka. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In the present work I study creating of the gaming arti cial intelligence from scratch to a level usable in the real world computer game. I present various techniques used for programming of the arti cial intelligence. One algorithm for nding the paths over the terrains in the BJS computer game is chosen for implementation and is sucessfully implemented. Scripting, its use and advantages are discussed in this work and existing scripting language is chosen and embedded into the project. Two types of decision making AI algorithms are studied in more detail and are implemented successfully using the scripting for this purpose. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Počítačoví protivníci ve hře BJS | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-14 | |
dc.description.department | Department of Applied Mathematics | en_US |
dc.description.department | Katedra aplikované matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 74991 | |
dc.title.translated | Počítačoví protivníci ve hře BJS | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Marek, Luděk | |
dc.identifier.aleph | 001443384 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programování | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programming | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra aplikované matematiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Applied Mathematics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Programování | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Programming | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | V předložené práci studuji vytváření herní umělé inteligence od počátku až do úrovně použitelné v reálné počítačové hře. Prezentuji různé techniky používané pro programování umělé inteligence. Na základe prostudovaného textu jsem vybral algoritmus pro hledání cest v terénu a implementoval jej v počítačové hře BJS. Použití skriptování, jeho výhody a nevýhody jsou diskutovány v další části této práce. Je vybrán vhodný skriptovací jazyk a je použit vestavěn do projektu. Podrobně jsou studovány a následne uspěšně implementovány dva druhy rozhodovacích algoritmů umělé inteligence za použití vybraného skriptovacího jazyka. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In the present work I study creating of the gaming arti cial intelligence from scratch to a level usable in the real world computer game. I present various techniques used for programming of the arti cial intelligence. One algorithm for nding the paths over the terrains in the BJS computer game is chosen for implementation and is sucessfully implemented. Scripting, its use and advantages are discussed in this work and existing scripting language is chosen and embedded into the project. Two types of decision making AI algorithms are studied in more detail and are implemented successfully using the scripting for this purpose. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra aplikované matematiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014433840106986 | |