Zobrazit minimální záznam

Press releases as a tool in the public relations field and its effectiveness in the Czech newspapers Hospodářské noviny, MF Dnes and Pravo
dc.contributor.advisorNečas, Vlastimil
dc.creatorŠťastná, Alžběta
dc.date.accessioned2017-04-20T22:29:10Z
dc.date.available2017-04-20T22:29:10Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29082
dc.description.abstractBakalářská práce "Tiskové zprávy jako nástroj oboru public relations a efektivita jejich uplatnění v českých denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo" pojednává o všeobecně nejvyužívanějším nástroji oboru public relations, kterým jsou tiskové zprávy. Cílem mé bakalářské práce je v teoretické části definovat obor public relations a k pochopení podstaty oboru analyzovat, z jakých konceptů se skládá. Zaměřuji se především na vývoj veřejného mínění. Dále se věnuji nástinu historie oboru public relations, proč vznikl a jak se v průběhu historie formoval, včetně významu public relations v soudobé společnosti. V druhé teoretické části popisuji spolupráci se sdělovacími prostředky, protože obor public relations je založen na principu, že veřejnost lze ovlivnit zejména prostřednictvím masových médií. Popisuji techniky a formy oboru public relations, především se věnuji tiskovým zprávám. Poslední teoretická část pojednává velmi stručně o mediálních teoriích a analyzuje činnost médií, které ovlivňují četné vnitřní a vnější vlivy rozhodující o finální podobě sdělení. V případové studii - kvalitativní analýze - jsem se pokusila analyzovat náhodně vybrané tiskové zprávy v omezeném 4 měsíčním časovém období, které byly posléze otištěny v denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo. Konkrétně sleduji následujících pět...cs_CZ
dc.description.abstractBachelor thesis "Press releases as a tool in the Public relations field and its effectiveness in the Czech newspapers Hospodarske noviny, MF Dnes and Pravo" is about the most used tool in the Public realations field which are press releases. The aim of my thesis is in the theoretical part to define Public relations and to analyze of what concepts the field is composed of. I mainly focus on the development of public opinion. Furthermore, I outline the history of public relations, why and how it arose in the course of history, including the importance of Public relations in today's world. In the second theoretical part I analyze the press relations, because Public relations is based on the principle that public can be influenced particularly by mass media. I describe techniques of Public relations with special respect on press releases. The last theoretical part discusses very briefly about media theories and analyzes the media activities that has affect on numerous internal and external factors determining the final form of communication. In the case study - qualitative analysis - I have tried to analyze randomly selected press releases in a limited four-month period which were subsequently reprinted in daily newspapers Hospodarske noviny, MF Dnes and Pravo. More precisely, I follow the following five...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleTiskové zprávy jako nástroj oboru public relations a efektivita jejich uplatnění v českých denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právocs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-15
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId88284
dc.title.translatedPress releases as a tool in the public relations field and its effectiveness in the Czech newspapers Hospodářské noviny, MF Dnes and Pravoen_US
dc.contributor.refereeKartous, Bohumil
dc.identifier.aleph001364632
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Tiskové zprávy jako nástroj oboru public relations a efektivita jejich uplatnění v českých denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo" pojednává o všeobecně nejvyužívanějším nástroji oboru public relations, kterým jsou tiskové zprávy. Cílem mé bakalářské práce je v teoretické části definovat obor public relations a k pochopení podstaty oboru analyzovat, z jakých konceptů se skládá. Zaměřuji se především na vývoj veřejného mínění. Dále se věnuji nástinu historie oboru public relations, proč vznikl a jak se v průběhu historie formoval, včetně významu public relations v soudobé společnosti. V druhé teoretické části popisuji spolupráci se sdělovacími prostředky, protože obor public relations je založen na principu, že veřejnost lze ovlivnit zejména prostřednictvím masových médií. Popisuji techniky a formy oboru public relations, především se věnuji tiskovým zprávám. Poslední teoretická část pojednává velmi stručně o mediálních teoriích a analyzuje činnost médií, které ovlivňují četné vnitřní a vnější vlivy rozhodující o finální podobě sdělení. V případové studii - kvalitativní analýze - jsem se pokusila analyzovat náhodně vybrané tiskové zprávy v omezeném 4 měsíčním časovém období, které byly posléze otištěny v denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo. Konkrétně sleduji následujících pět...cs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis "Press releases as a tool in the Public relations field and its effectiveness in the Czech newspapers Hospodarske noviny, MF Dnes and Pravo" is about the most used tool in the Public realations field which are press releases. The aim of my thesis is in the theoretical part to define Public relations and to analyze of what concepts the field is composed of. I mainly focus on the development of public opinion. Furthermore, I outline the history of public relations, why and how it arose in the course of history, including the importance of Public relations in today's world. In the second theoretical part I analyze the press relations, because Public relations is based on the principle that public can be influenced particularly by mass media. I describe techniques of Public relations with special respect on press releases. The last theoretical part discusses very briefly about media theories and analyzes the media activities that has affect on numerous internal and external factors determining the final form of communication. In the case study - qualitative analysis - I have tried to analyze randomly selected press releases in a limited four-month period which were subsequently reprinted in daily newspapers Hospodarske noviny, MF Dnes and Pravo. More precisely, I follow the following five...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013646320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV