Komparativní studie marketingové komunikace Mercedes-Benz a BMW na českém trhu v letech 2006-2009
Comparative study of marketing communication of Mercedes-Benz and BMW on the Czech market in 2006-2009
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29033Identifiers
Study Information System: 86727
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Köppl, Daniel
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
14. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Mercedes-Benz a BMW mají různou filozofii značky, ale sdílejí tržní segmenty, primární cílovou skupinu a technologii implikovanou v jejich produktech. Vše výše popsané charakterizuje komunikaci těchto značek jako velmi přínosnou a zajímavou studii o komunikaci obrovských nadnárodních firem, které sdílejí téměř všechny tržní, ekonomické a marketingové aspekty, kromě vlastních názorů na produkt, který vyrábějí. Cílem je určit rozdíly v tom jak společnosti, které mají velice podobný marketingový a komunikační mix, sdělující primární cílovou skupinu, komunikuji s českým trhem. Během této práce proberu a porovnám jednotlivé příklady ATL a BTL komunikačních výstupu společností, projednám marketingový a komunikaci mix. Výsledkem této práce je vymezeni klíčových rozdílů komunikace společností a zpracování SWOT analýzy. Tyto znalosti jsou příspěvkem k pochopení důležitosti marketingové komunikace v rámci nadnárodních společností. Přínosem této práce je hlubší pochopení problematiky konkurenční marketingové komunikace.
Mercedes-Benz and BMW have different brand philosophy, but they share market segments, primary audience and technologies implemented in their products. All the above characterizes communication of these brands as a very profitable and interesting stud about communication of huge international companies, which share almost every market, economical and marketing aspect, except for the individual views of the product they make. The aim is to identify the differences of Czech market communication of the companies which share the primary target group, which have similar marketing and communication mixes. In this work I will go thought and compare examples of the ATL and BTL communication outputs, will work through marketing and communication mixes. The result of this work is the discrimination of key differences of the communication of the companies and the SWOT analysis. This knowledge is key important for understanding the market communication in terms of international companies as a whole. The profit of this work is the deeper understanding of rival companies market communication.