Zobrazit minimální záznam

Persuasive techniques in lifestyle magazines and their effect on lifestyle-forming : content analysis of Spy magazine
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorJeřábek, David
dc.date.accessioned2017-04-20T21:39:01Z
dc.date.available2017-04-20T21:39:01Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28887
dc.description.abstractBakalářská práce "Persvazivní techniky v lifestylových časopisech a jejich vliv na formování životního stylu : obsahová analýza časopisu Spy" obecně pojednává o vlivech médií na příjemce. Představuje historický vývoj pohledu na masová média a masovou komunikaci a na účinky médií a jejich výzkum. Konkrétně se zabývá vlivem tzv. lifestylových médií na životní styl a identitu především mladších konzumentů mediálních produktů. Specificky hodnotí způsob, jakým média tohoto typu prezentují obsahy, které mohou mít na příjemce potenciálně negativní vliv. Popisuje typické persvazivní techniky využívané médii v reklamě, politických kampaních a dalších typech obsahů. Představuje základní pohledy na témata životního stylu a identity z mediální a sociologické perspektivy. Popisuje nejvýznamnější metody zkoumání mediálních obsahů, konkrétně kvalitativní a kvantitativní obsahovou analýzu, z historického i metodologického hlediska. Pomocí kombinace těchto technik se v rámci výzkumu snaží prokázat platnost výzkumné hypotézy, která předpokládá, že média využívají persvazivní techniky za účelem prezentace postojů a názorů, které nejsou na první pohled zřejmé, a snaží se tak ovlivnit příjemce k přijetí konkrétních vzorců chování a myšlení.cs_CZ
dc.description.abstractBachelor thesis "Persuasive techniques in lifestyle magazines and their effect on lifestyle-forming : content analysis of Spy magazines" generally deals with media effects on audiences. It introduces the historic development of perspectives on mass media and mass communication and the effects of media and their research. In particular it focuses on the effects of the so-called lifestyle media on the lifestyle and identity of mainly younger consumers of media products. It specifically evaluates the way in which such media present potentially harmful content. It describes typical persuasive techniques used by media in advertising, political campaigning and other types of content. It introduces main outlooks on the topics of lifestyle and identity from media and sociological perspectives. It describes the most significant methods of media content research, namely, qualitative and quantitative content analysis from the historic and methodological point of view. Using a combination of these two techniques it attempts to verify the research hypothesis predicting that media utilize persuasive techniques to present attitudes and opinions which are not immediately obvious and subsequently manipulate audiences into assuming particular patterns of behavior and thinking.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titlePersvazivní techniky v lifestylových časopisech a jejich vliv na formování životního stylu : obsahová analýza časopisu Spycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-15
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId88224
dc.title.translatedPersuasive techniques in lifestyle magazines and their effect on lifestyle-forming : content analysis of Spy magazineen_US
dc.contributor.refereeKlabíková Rábová, Tereza
dc.identifier.aleph001364613
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Persvazivní techniky v lifestylových časopisech a jejich vliv na formování životního stylu : obsahová analýza časopisu Spy" obecně pojednává o vlivech médií na příjemce. Představuje historický vývoj pohledu na masová média a masovou komunikaci a na účinky médií a jejich výzkum. Konkrétně se zabývá vlivem tzv. lifestylových médií na životní styl a identitu především mladších konzumentů mediálních produktů. Specificky hodnotí způsob, jakým média tohoto typu prezentují obsahy, které mohou mít na příjemce potenciálně negativní vliv. Popisuje typické persvazivní techniky využívané médii v reklamě, politických kampaních a dalších typech obsahů. Představuje základní pohledy na témata životního stylu a identity z mediální a sociologické perspektivy. Popisuje nejvýznamnější metody zkoumání mediálních obsahů, konkrétně kvalitativní a kvantitativní obsahovou analýzu, z historického i metodologického hlediska. Pomocí kombinace těchto technik se v rámci výzkumu snaží prokázat platnost výzkumné hypotézy, která předpokládá, že média využívají persvazivní techniky za účelem prezentace postojů a názorů, které nejsou na první pohled zřejmé, a snaží se tak ovlivnit příjemce k přijetí konkrétních vzorců chování a myšlení.cs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis "Persuasive techniques in lifestyle magazines and their effect on lifestyle-forming : content analysis of Spy magazines" generally deals with media effects on audiences. It introduces the historic development of perspectives on mass media and mass communication and the effects of media and their research. In particular it focuses on the effects of the so-called lifestyle media on the lifestyle and identity of mainly younger consumers of media products. It specifically evaluates the way in which such media present potentially harmful content. It describes typical persuasive techniques used by media in advertising, political campaigning and other types of content. It introduces main outlooks on the topics of lifestyle and identity from media and sociological perspectives. It describes the most significant methods of media content research, namely, qualitative and quantitative content analysis from the historic and methodological point of view. Using a combination of these two techniques it attempts to verify the research hypothesis predicting that media utilize persuasive techniques to present attitudes and opinions which are not immediately obvious and subsequently manipulate audiences into assuming particular patterns of behavior and thinking.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013646130106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV