Ekonomické chování základních škol
Economic behaviour of primary schools
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28826Identifiers
Study Information System: 87234
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Hollmannová, Monika
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Economics
Department
Institute of Economic Studies
Date of defense
14. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato bakalářská práce studuje chování základních škol jako ekonomických subjektů. Hlavním cílem je prozkoumat, jaký vliv má na ekonomické chování a možnosti získávání finančních prostředků základních škol jejich poloha a velikost. Samotná práce by se dala pomyslně rozdělit na tři části. Středem pozornosti první části jsou základní pojmy a pravidla, kterými se řídí hospodaření základních škol. Druhá část se soustředí především na způsoby získávání příjmů a jejich užití. Závěrečný úsek práce zkoumá ekonomickou činnost pěti různě velkých škol z různých oblastí České republiky.
This bachelor thesis studies behaviour of elementary schools as economic subjects. The main aim is to observe what effect location and size of elementary schools have on their economic behaviour and opportunities for gaining financial resources. The thesis itself could be imaginarily divided into three parts. The centre stage of the first part is basic terms and rules, that are followed by management of elementary schools. The second part pays attention especially to possibilities of gaining receipts and their usage. The final section of the thesis investigates economic activities of five schools of different size from different parts of Czech Republic.