Historie, současnost a další rozvoj Ústřední knihovny Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze
History, present and next development of the Central Library of Faculty of Education of Charles University in Prague
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28801Identifikátory
SIS: 74507
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bratková, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
25. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem bakalářské práce je sledovat a charakterizovat Ústřední knihovnu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Po stručném nástinu historického vývoje knihovny je popsáno legislativní a organizační zřízení vysokoškolské knihovny. Jádro práce tvoří detailní charakteristika současného stavu Ústřední knihovny Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Jsou popsány konkrétní akviziční postupy, knihovní fond, jmenný a věcný popis dokumentů a zařízení knihovny. Práce se zabývá i poskytovanými knihovnickými a informačními službami ve vztahu k zaměstnancům a uživatelům knihovny. Vyzdviženy jsou specifické služby knihovny jako například evidence personální bibliografie pracovníků Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a shromažďování a poskytování informací z oblasti životního prostředí a ekologie. Práce je završena úvahou nad perspektivami Ústřední knihovny Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze v kontextu světových trendů v oblasti vysokoškolského knihovnictví. Další možný rozvoj knihovny nastiňuje rozhovor s vedoucí knihovny a vlastní návrhy inovace.
The bachelor thesis deals with Central Library of Faculty of Education of Charles University in Prague. The first part of work focuses on history, organization and legislation of library. Next part descripe the actual situation and possition of this library, all about acquisition, collections, cataloging, indexing and furnishings of library. The practical part is about information and library services relate to employees and users of library (for example the personal evidence of bibliography employees or providing specific information about the environment and environmentalism). The last part is devoted to perspective of library, world developments in an academic libraries and librarianship. Practical part includes the interview with director of library and my presentation of possible innovation.