Aktivity UNESCO a IFLA v oblasti zvyšování informační gramotnosti
Activities of UNESCO and IFLA in the field of developing information literacy
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28799Identifiers
Study Information System: 74506
CU Caralogue: 990011270140106986
Collections
- Kvalifikační práce [24155]
Author
Advisor
Referee
Vášová, Lidmila
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information Studies and Librarianship
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
25. 6. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Bakalářská práce se zabývá aktivitami UNESCO a IFLA v oblasti zvyšování informační gramotnosti. Obě organizace jsou vždy nejprve stručně představeny prostřednictvím jejich základní funkcí, cílů, historického vývoje, organizační struktury, členství a klíčových aktivit. Jádro práce je zaměřeno na role UNESCO a IFLA v oblasti zvyšování informační gramotnosti, které jsou charakterizovány prostřednictvím jejich významných aktivit: konferencí, programů a projektů a klíčových dokumentů. Další části jsou věnovány společným aktivitám IFLA a UNESCO v oblasti zvyšování informační gramotnosti a možnostem zapojení českých knihoven do již zmíněných aktivit IFLA a UNESCO.
The bachelor thesis deals with the activities of UNESCO and IFLA in the field of developing information literacy. Firstly, both organizations are briefly introduced by means of their core functions, aims, historical backround, organizational structure, membership and core activities. The core of the thesis is focused on the activities of UNESCO and IFLA in the field of developing information literacy, which are described by the means of their important activities: conferences, programmes and projects and key documents. The subsequent parts are focused on the common activities of IFLA and UNESCO in the field of developing information literacy and the possibilities of involving of Czech libraries in the mentioned activities of IFLA and UNESCO.