Zobrazit minimální záznam

Theories of Czech Syntax in Textbooks for Czech Courses in the Second and Third Grades
dc.contributor.advisorJanovec, Ladislav
dc.creatorProcházková, Klára
dc.date.accessioned2017-03-17T10:12:40Z
dc.date.available2017-03-17T10:12:40Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2829
dc.description.abstractVe své práci jsem se zabývala pozorováním a porovnáváním zpracování učebnic českého jazyka určené druhým a třetím ročníkům ZŠ. Zaměřila jsem se na učivo o skladbě v souvislosti s obsahem osnov uvedených ročníků ZŠ. Zajímaly mě otázky, jak je učivo skladby v jednotlivých učebnicích pojato a následovně seřazeno. Také jsem sledovala, zda se v učebnicích látka o syntaxi vyskytuje kompletně a uceleně bez absence některých částí, které jsou součástí požadavků osnov ZŠ. Nedílnou součástí mého pozorování bylo také sledování estetické úpravy učebnic, která má neodmyslitelný vliv na kvalitu učebnice v oblasti přehlednosti a vlastně její celkovou funkčnost. Dále jsem se zaměřila na způsoby a metody seznamování s učivem a procvičování získaných informací o syntaxi prostřednictvím uvedených cvičení. Následovně jsem mé pozorování ucelila metodickými poznámkami k uvedeným cvičením, popřípadě jsem se snažila cvičení obohatit vlastními metodickými návrhy a zpracováním. Na úplný závěr jsem přiložila několik jazykových her, které mohou sloužit ke zpestření vyučovacích jednotek. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractVe své práci jsem se zabývala pozorováním a porovnáváním zpracování učebnic českého jazyka určené druhým a třetím ročníkům ZŠ. Zaměřila jsem se na učivo o skladbě v souvislosti s obsahem osnov uvedených ročníků ZŠ. Zajímaly mě otázky, jak je učivo skladby v jednotlivých učebnicích pojato a následovně seřazeno. Také jsem sledovala, zda se v učebnicích látka o syntaxi vyskytuje kompletně a uceleně bez absence některých částí, které jsou součástí požadavků osnov ZŠ. Nedílnou součástí mého pozorování bylo také sledování estetické úpravy učebnic, která má neodmyslitelný vliv na kvalitu učebnice v oblasti přehlednosti a vlastně její celkovou funkčnost. Dále jsem se zaměřila na způsoby a metody seznamování s učivem a procvičování získaných informací o syntaxi prostřednictvím uvedených cvičení. Následovně jsem mé pozorování ucelila metodickými poznámkami k uvedeným cvičením, popřípadě jsem se snažila cvičení obohatit vlastními metodickými návrhy a zpracováním. Na úplný závěr jsem přiložila několik jazykových her, které mohou sloužit ke zpestření vyučovacích jednotek. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePojetí učiva české syntaxe v učebnicích českého jazyka druhých a třetích ročnícíků ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-18
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId20909
dc.title.translatedTheories of Czech Syntax in Textbooks for Czech Courses in the Second and Third Gradesen_US
dc.contributor.refereePišlová, Simona
dc.identifier.aleph000398258
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazykacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe své práci jsem se zabývala pozorováním a porovnáváním zpracování učebnic českého jazyka určené druhým a třetím ročníkům ZŠ. Zaměřila jsem se na učivo o skladbě v souvislosti s obsahem osnov uvedených ročníků ZŠ. Zajímaly mě otázky, jak je učivo skladby v jednotlivých učebnicích pojato a následovně seřazeno. Také jsem sledovala, zda se v učebnicích látka o syntaxi vyskytuje kompletně a uceleně bez absence některých částí, které jsou součástí požadavků osnov ZŠ. Nedílnou součástí mého pozorování bylo také sledování estetické úpravy učebnic, která má neodmyslitelný vliv na kvalitu učebnice v oblasti přehlednosti a vlastně její celkovou funkčnost. Dále jsem se zaměřila na způsoby a metody seznamování s učivem a procvičování získaných informací o syntaxi prostřednictvím uvedených cvičení. Následovně jsem mé pozorování ucelila metodickými poznámkami k uvedeným cvičením, popřípadě jsem se snažila cvičení obohatit vlastními metodickými návrhy a zpracováním. Na úplný závěr jsem přiložila několik jazykových her, které mohou sloužit ke zpestření vyučovacích jednotek. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enVe své práci jsem se zabývala pozorováním a porovnáváním zpracování učebnic českého jazyka určené druhým a třetím ročníkům ZŠ. Zaměřila jsem se na učivo o skladbě v souvislosti s obsahem osnov uvedených ročníků ZŠ. Zajímaly mě otázky, jak je učivo skladby v jednotlivých učebnicích pojato a následovně seřazeno. Také jsem sledovala, zda se v učebnicích látka o syntaxi vyskytuje kompletně a uceleně bez absence některých částí, které jsou součástí požadavků osnov ZŠ. Nedílnou součástí mého pozorování bylo také sledování estetické úpravy učebnic, která má neodmyslitelný vliv na kvalitu učebnice v oblasti přehlednosti a vlastně její celkovou funkčnost. Dále jsem se zaměřila na způsoby a metody seznamování s učivem a procvičování získaných informací o syntaxi prostřednictvím uvedených cvičení. Následovně jsem mé pozorování ucelila metodickými poznámkami k uvedeným cvičením, popřípadě jsem se snažila cvičení obohatit vlastními metodickými návrhy a zpracováním. Na úplný závěr jsem přiložila několik jazykových her, které mohou sloužit ke zpestření vyučovacích jednotek. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ
dc.identifier.lisID990003982580106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV