Pojetí učiva české syntaxe v učebnicích českého jazyka druhých a třetích ročnícíků ZŠ
Theories of Czech Syntax in Textbooks for Czech Courses in the Second and Third Grades
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2829Identifiers
Study Information System: 20909
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Pišlová, Simona
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 1. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Ve své práci jsem se zabývala pozorováním a porovnáváním zpracování učebnic českého jazyka určené druhým a třetím ročníkům ZŠ. Zaměřila jsem se na učivo o skladbě v souvislosti s obsahem osnov uvedených ročníků ZŠ. Zajímaly mě otázky, jak je učivo skladby v jednotlivých učebnicích pojato a následovně seřazeno. Také jsem sledovala, zda se v učebnicích látka o syntaxi vyskytuje kompletně a uceleně bez absence některých částí, které jsou součástí požadavků osnov ZŠ. Nedílnou součástí mého pozorování bylo také sledování estetické úpravy učebnic, která má neodmyslitelný vliv na kvalitu učebnice v oblasti přehlednosti a vlastně její celkovou funkčnost. Dále jsem se zaměřila na způsoby a metody seznamování s učivem a procvičování získaných informací o syntaxi prostřednictvím uvedených cvičení. Následovně jsem mé pozorování ucelila metodickými poznámkami k uvedeným cvičením, popřípadě jsem se snažila cvičení obohatit vlastními metodickými návrhy a zpracováním. Na úplný závěr jsem přiložila několik jazykových her, které mohou sloužit ke zpestření vyučovacích jednotek. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Ve své práci jsem se zabývala pozorováním a porovnáváním zpracování učebnic českého jazyka určené druhým a třetím ročníkům ZŠ. Zaměřila jsem se na učivo o skladbě v souvislosti s obsahem osnov uvedených ročníků ZŠ. Zajímaly mě otázky, jak je učivo skladby v jednotlivých učebnicích pojato a následovně seřazeno. Také jsem sledovala, zda se v učebnicích látka o syntaxi vyskytuje kompletně a uceleně bez absence některých částí, které jsou součástí požadavků osnov ZŠ. Nedílnou součástí mého pozorování bylo také sledování estetické úpravy učebnic, která má neodmyslitelný vliv na kvalitu učebnice v oblasti přehlednosti a vlastně její celkovou funkčnost. Dále jsem se zaměřila na způsoby a metody seznamování s učivem a procvičování získaných informací o syntaxi prostřednictvím uvedených cvičení. Následovně jsem mé pozorování ucelila metodickými poznámkami k uvedeným cvičením, popřípadě jsem se snažila cvičení obohatit vlastními metodickými návrhy a zpracováním. Na úplný závěr jsem přiložila několik jazykových her, které mohou sloužit ke zpestření vyučovacích jednotek. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)