Užití prvků politického marketingu ve volební kampani České strany sociálně demokratické pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2006
Political marketing activities of the Czech Social Democratic Party in the election campaign for the national election in 2006
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/27471Identifiers
Study Information System: 76030
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Slačálek, Ondřej
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Political Science
Department
Institute of Political Science
Date of defense
14. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Bakalářská práce "Užití prvků politického marketingu ve volební kampani České strany sociálně demokratické pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2006" obsáhleji charakterizuje politický marketing jako svébytnou disciplínu a zaměřuje se na způsob, jakým ČSSD využívala jeho metody a techniky při přípravě a realizaci strategie pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2006. Koncepce marketingového řízení sociální demokracie je určena na základě modelu britské politoložky Jennifer Lees-Marshment, který, ač vychází s odlišného politického prostředí, lze zdařile aplikovat na český stranický systém.
This bachelor thesis "Political marketing activities of the Czech Social Democratic Party in the election campaign for the national election in 2006" deals with the problem of political marketing as an independent political discipline and focuses on the way how it's methods and techniques were used by the Czech Social Democratic Party during the national elections 2006. The conception of marketing management of the Czech Social Democratic Party can be described with using the model of Jennifer Lees-Marshment, british political scientist. Despite situating this model in different political environment it can by applied to the czech party system as well.