Zobrazit minimální záznam

The group GATEPAC in the European and Czech context
dc.contributor.advisorLahoda, Vojtěch
dc.creatorBrestová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-20T15:47:18Z
dc.date.available2017-04-20T15:47:18Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/27389
dc.description.abstractJak vyplývá z předchozího textu, španělská a československá avantgarda se vyvíjela v odlišných podmínkách politických i kulturních, nelze však říci, že GATEPAC neměl styčné body jak v kontextu evropském, tak v kontextu českém či že by se architekti osobně neznali. To, že je v našem prostředí skupina GATEPAC téměř neznámá, zapříčinilo několik okolností. Tou první byla zcela určitě španělská občanská válka a následná válka světová, která zpřetrhala navázané kontakty. Další okolností byla osobnost José Luise Serta, který téměř vždy vystupoval jako samostatná osobnost, ačkoli na mezinárodní scéně prezentoval španělskou skupinu CIAM, takže ve skutečnosti v Evropě i v Československu se stal známý pouze on a ostatní členové skupiny či skupina jako taková zůstali opominuti.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSkupina GATEPAC v evropském a českém kontextucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-26
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId80346
dc.title.translatedThe group GATEPAC in the European and Czech contexten_US
dc.contributor.refereeŠtěpánek, Pavel
dc.identifier.aleph001371627
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csJak vyplývá z předchozího textu, španělská a československá avantgarda se vyvíjela v odlišných podmínkách politických i kulturních, nelze však říci, že GATEPAC neměl styčné body jak v kontextu evropském, tak v kontextu českém či že by se architekti osobně neznali. To, že je v našem prostředí skupina GATEPAC téměř neznámá, zapříčinilo několik okolností. Tou první byla zcela určitě španělská občanská válka a následná válka světová, která zpřetrhala navázané kontakty. Další okolností byla osobnost José Luise Serta, který téměř vždy vystupoval jako samostatná osobnost, ačkoli na mezinárodní scéně prezentoval španělskou skupinu CIAM, takže ve skutečnosti v Evropě i v Československu se stal známý pouze on a ostatní členové skupiny či skupina jako taková zůstali opominuti.cs_CZ
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990013716270106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV