Problematika hodnocení ve škole
The evaluation problems at school
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/27213Identifiers
Study Information System: 75249
Collections
- Kvalifikační práce [22606]
Author
Advisor
Referee
Dvořáková, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
9. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato práce si klade za cíl zmapování problematiky hodnocení ve škole se zaměřením na motivační funkci hodnocení. Teoretická část práce je věnována hodnocení obecně. Zaměřuje se na cíle hodnocení, na formy jejich dosažení, dopad hodnocení na osobnost žáka a utváření sebepojetí, dále na chyby v hodnocení např. nálepkování, naučenou bezmocnost, . . . Zvlášť se práce zaměřuje na analýzu motivační funkce hodnocení. Empirická část práce se zaměřuje na formu převažující motivace a na podílu sebehodnocení žáka v současné škole. Tato část je realizována prostřednictvím dílčí výzkumné sondy. Cílem této sondy je potvrdit či vyvrátit stanovenou hypotézu, která čerpá z teoretické analýzy problematiky školního hodnocení.