Problematika hodnocení ve škole
The evaluation problems at school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/27213Identifikátory
SIS: 75249
Kolekce
- Kvalifikační práce [23420]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Markéta
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
9. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato práce si klade za cíl zmapování problematiky hodnocení ve škole se zaměřením na motivační funkci hodnocení. Teoretická část práce je věnována hodnocení obecně. Zaměřuje se na cíle hodnocení, na formy jejich dosažení, dopad hodnocení na osobnost žáka a utváření sebepojetí, dále na chyby v hodnocení např. nálepkování, naučenou bezmocnost, . . . Zvlášť se práce zaměřuje na analýzu motivační funkce hodnocení. Empirická část práce se zaměřuje na formu převažující motivace a na podílu sebehodnocení žáka v současné škole. Tato část je realizována prostřednictvím dílčí výzkumné sondy. Cílem této sondy je potvrdit či vyvrátit stanovenou hypotézu, která čerpá z teoretické analýzy problematiky školního hodnocení.