KBang
KBang
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26746Identifiers
Study Information System: 65756
Collections
- Kvalifikační práce [11325]
Author
Advisor
Referee
Dokulil, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Applied Mathematics
Date of defense
22. 6. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem této práce je převést karetní hru Bang! do počítačové hry hratelné přes počítačovou sít'. Na začátku práce představuji základní koncepty hry Bang! a zabývám se řešením problémů spojených s implementací hry. V následujícím textu popisuji architekturu aplikace z hlediska serveru i klienta. Od obecné architektury se dostávám k popisu konkrétně implementace. Nejprve představím použitou knihovnu Qt, včetně důvodů pro její použití, poté popisuji implementaci všech částí projektu. V závěru práce se nachází uživatelská dokumentace.
The aim of this work is to transform the card game called Bang! into a computer game that will be playable over computer network. In the beginning of the work I present the basic concepts of the game and I deal with solving problems related to implementation of the game. In the subsequent text I outline the architecture of the application with respect to server and client. From general architecture I proceed to the description of concrete implementation. First I acquaint the reader with the Qt, mentioning the reasons for its use, afterwards I describe the implementation of all parts of the project. In the conclusion of the work there is the user manual.