Matematické dovednosti aplikované ve výuce kartografie na gymnáziu
Mathematical skills applied to teaching of cartography at high school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26733Identifikátory
SIS: 79748
Katalog UK: 990012746040106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [21483]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Polonský, Filip
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geografie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
18. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
kartografie, matematické dovednosti, mezipředmětové vztahyKlíčová slova (anglicky)
cartography, mathematical skills, interdisciplinary relationsLEIPERTOVÁ, G. (2010): Aplikace matematických dovedností ve výuce kartografie na gymnáziu. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Předložená bakalářská práce je zaměřena na aplikaci matematických dovedností ve výuce kartografie na gymnáziu. Zabývá se postavením a mezioborovým vztahem kartografie a matematiky v kurikulárních dokumentech. Obsahová analýza vybraných učebnic zeměpisu hodnotí vazby kartografie a matematiky na základě výskytu požadovaného učiva, jeho kvality a množství praktických příkladů. Dále jsou vymezeny a podrobněji specifikovány kapitoly z geografické a tematické kartografie, ve kterých se aplikují matematické dovednosti. Součástí práce je také sbírka kartografických úloh, při jejichž řešení je potřeba matematických dovedností.
LEIPERTOVÁ, G. (2010): Mathematical skills applied to teaching of cartography at high school. Department of Social Geography and Regional Development, Charles University in Prague. The present bachelor thesis focuses on application of mathematical skills in the teaching of cartography at high school. It is concerned with the role of and interdisciplinary relations between cartography and mathematics in the curriculum. The content analysis of the chosen textbooks evaluates the relations between cartography and mathematics on the basis of presence of required subject matter, its quality and the amount of practical examples. Furthermore, chapters of geographic and thematic cartography, where mathematical knowledge is applied, are defined and specified in details. The last part of the bachelor thesis deals with cartographic exercises, whose solutions require mathematical skills.
