Mezioborové vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání
Chemistry - Geology relatives in the Science education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26669Identifikátory
SIS: 82677
Kolekce
- Kvalifikační práce [20084]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Teplý, Pavel
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Chemie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
23. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
chemie, geologie, přírodovědné vzdělávání, střední školstvíKlíčová slova (anglicky)
chemistry, geology, science education, secondary educationSHRNUTÍ Ve své bakalářské práci jsem se zabývala mezioborovými vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání na gymnaziální úrovni. Vyhledala jsem výskyt tohoto tématu v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia a provedla rešerši středoškolských učebnic chemie a geologie. Vybrala jsem několik běžných minerálů a hornin vhodného chemického složení a vypsala o nich informace z chemického i geologického hlediska. Vyhledala jsem také pokusy s těmito látkami, upravila je a vyzkoušela v praxi.
In my bachelor thesis I fixed myself on inter-subject relations between chemistry and geology in natural sciences in grammar schools. I looked up this theme in curricula for grammar schools and I made chemistry and geology school-books research. I selected several usual minerals and rocks with useful chemical composition and I wrote chemical and geological information about them. I found chemical experiments with this chemical substances, modified them and did them.