Mezioborové vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání
Chemistry - Geology relatives in the Science education
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26669Identifiers
Study Information System: 82677
Collections
- Kvalifikační práce [20083]
Author
Advisor
Referee
Teplý, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Chemistry Oriented at Education
Department
Department of teaching and Didactics of Chemistry
Date of defense
23. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
chemie, geologie, přírodovědné vzdělávání, střední školstvíKeywords (English)
chemistry, geology, science education, secondary educationSHRNUTÍ Ve své bakalářské práci jsem se zabývala mezioborovými vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání na gymnaziální úrovni. Vyhledala jsem výskyt tohoto tématu v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia a provedla rešerši středoškolských učebnic chemie a geologie. Vybrala jsem několik běžných minerálů a hornin vhodného chemického složení a vypsala o nich informace z chemického i geologického hlediska. Vyhledala jsem také pokusy s těmito látkami, upravila je a vyzkoušela v praxi.
In my bachelor thesis I fixed myself on inter-subject relations between chemistry and geology in natural sciences in grammar schools. I looked up this theme in curricula for grammar schools and I made chemistry and geology school-books research. I selected several usual minerals and rocks with useful chemical composition and I wrote chemical and geological information about them. I found chemical experiments with this chemical substances, modified them and did them.