Postoj studentů středních nezdravotnických škol k záchraně života a jejich znalosti postupů neodkladné resuscitace
First aid skills and attitude to saving life among students of non-medical secondary schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26481Identifikátory
SIS: 76524
Kolekce
- Kvalifikační práce [1142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klicperová, Zuzana
Švarcová, Eva
Fakulta / součást
Lékařská fakulta v Hradci Králové
Obor
Všeobecná sestra
Katedra / ústav / klinika
Ústav sociálního lékařství
Datum obhajoby
10. 11. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Hradci KrálovéJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Autor: Jana Štěchová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Postoj studentů středních nezdravotnických škol k záchraně života a jejich znalosti postupů neodkladné resuscitace Vedoucí práce: doc. MUDr. Jiří Málek Počet stran: 97 Počet příloh: 11 Rok obhajoby: 2009 Klíčová slova: první pomoc, neodkladná resuscitace, střední škola, znalosti o poskytování první pomoci Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit úroveň znalostí neodkladné resuscitace u studentů středních nezdravotnických škol a jejich postoj k záchraně života. V teoretické části jsem se zaměřila na historii první pomoci, definici pojmů týkajících se první pomoci a také na základní neodkladnou resuscitaci podle směrnic Guidellines 2005. V praktické části jsem pomocí dotazníkového šetření shrnula úroveň znalostí o poskytování neodkladné resuscitace a ochotu studentů podílet se na záchraně lidského života. Průzkumem se potvrdilo, že i přes kladný postoj studentů k záchraně lidského života, nejsou znalosti o poskytování neodkladné resuscitace uspokojivé a to z důvodu nedostatečné výuky a výcviku první pomoci.
The aim of my thesis is to answer the question whether students of non-medically oriented secondary schools are able to provide cardiopulmonary resuscitation. I also asked about their attitude to saving life. In the theoretical part, I focused on the history of first aid, defined terms and also described cardiopulmonary resuscitation procedures according to 2005 Guidelines. The practical part brings data obtained from questionnaire survey about willingness and ability of participants to provide cardiopulmonary resuscitation. I found that despite the majority of responders would want to help, much less can do so, probably because of insufficient teaching and practicing of first aid skills.